انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تجمع اعتراض‌آمیز در واکنش به حضور فیلسوف آمریکایی در مشهد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
حدود 70 تن از مردم مشهد عصر روز جمعه در اعتراض به حضور «کلی جیمز کلارک»، فیلسوف آمریکایی، در مقابل محل اسکان وی در خیابان اسرار تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه خراسان، این تجمع درپی تبلیغاتی برگزار شد که از برگزاری کارگاه یک روزه فلسفه دین و سخنرانی فلسفی با حضور دکتر کلی جیمز کلارک، فیلسوف آمریکایی در دانشگاه مشهد خبر می‌داد.

کلی جیمز کلارک که به دعوت بنیاد شهید مطهری به ایران آمده است، علاوه بر سخنرانی در همایش بین المللی اندیشه‌های فلسفی شهید مطهری در شهر قم در چندین دانشگاه ازجمله ادیان و مذاهب قم، علامه طباطبایی، تربیت مدرس، تربیت معلم تهران و پژوهشگاه دانش‌های بنیادی سخنرانی و کارگاه داشته است.

علی‌اصغر لطفی، یکی از تجمع کنندگان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص اعتراض خود اظهار داشت: کلی کلارک حامی نظریه تکامل است و طرح این مسائل در جوار حرم مطهر رضوی امری پسندیده‌ای نیست.

محمود فلاح نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص علت این تجمع اعتراضی با بیان اینکه کلی کلارک مروج اندیشه‌های «داوکینز» است، گفت: ما مخالفتی با علم و تضارب آرا نداریم، اما با ترویج عقاید یک فرد مشکل داریم.

فلاح با بیان اینکه «مسئولین باید نسبت به دعوت از کلی کلارک پاسخگو باشند» تاکید کرد: ما پیگیری خواهیم کرد تا پاسخ دست‌اندرکاران را بشنویم.

سلجوقی، یکی از دیگر از معترضان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص علت این تجمع اظهار کرد: کلی کلارک رزومه و سابقه مشخصی دارد و پیش از این با نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار داشته و از این دولت حمایت کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا مجوزی برای این تجمع در اختیار دارید»، گفت: مجوزی برای این تجمع صادر نشده است.

معترضین پس از حدود یک‌ساعت با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر منافق» و «مرگ بر سازشکار» متفرق شدند.