انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: به جای تاسیس دانشگاه به فکر اشتغالِ جوانان باشید
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
یک نماینده مجلس مالزی تاکید کرد: این کشور به جای تاسیس دانشگاه‌های جدید به افزایش مشاغل پردرآمد برای جوانان نیاز دارد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «زئیریل خیر جوهری»، نماینده مجلس مالزی گفت: این کشور به جای احداث دانشگاه‌های بیشتر در مالزی باید تمرکز خود را روی اشتغال‌زایی و صنایع پربازدهی قرار دهد که مشاغل پردرآمدتر و فرصت‌های شغلی بهتری پیش‌روی جوانان کشور قرار می‌دهند.

وی افزود: احداث دانشگاه‌های بیشتر یک حرکت مثبت است که باعث افزایش سرعت رشد اقتصادی می‌شود اما تنها راه‌حل مشکل جوانان این کشور نیست که اکثر آنها با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

این نماینده در ادامه گفت: احداث دانشگاه‌های بیشتر ایده خوبی است اما اگر بی‌هدف باشد هیچ تاثیری به تحرک اجتماعی و مشاغل درآمدزا نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتیزنیوز، اطلاعات آماری بانک جهانی در سال 2012 میلادی نرخ بیکاری جوانان مالزی را 10.3 درصد اعلام می‌کند و زئیریل با اشاره به این آمار تاکید کرد که میزان بیکاری جوانان این کشور در مقایسه با کشورهای همسایه بسیار بالاتر است. این در حالی است که بنابر آمار بانک جهانی، نرخ بیکاری در تایلند 2.8، سنگاپور 6.7 و ژاپن 8 درصد است. با این حال نرخ بیکاری در این کشور همچنان پایین‌تر از اروپا است.