انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: راه‌اندازی آزمایشگاه مرکزی و کالیبراسیون تجهیزات پزشکی در دانشگاه آزاد مشهد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
آزمایشگاه مرکزی و آزمایشگاه کالیبراسیون تجهیزات پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد راه‌اندازی شد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا - منطقه خراسان، عبدالله‌نژاد، رییس اداره تجهیزات واحد مشهد، در رابطه با چگونگی خرید این تجهیزات گفت: تهیه و خرید این تجهیزات مدرن و به روز، با برنامه‌ریزی‌های دقیق و تحقیق گسترده و علمی مطابق با آیین نامه‌های دانشگاه انجام گرفته است.

وی از نصب و راه‌اندازی مجموعه تجهیزات Motion Analyzer & Capture در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: به زودی تجهیزات فوق در دسترس اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی گروه‌های آموزشی تربیت بدنی، مهندسی پزشکی بیومکانیک، پزشکی و علاقه مندان به انیمیشن‌سازی سه‌بعدی قرار خواهد گرفت.

همچنین دکتر محمدعلی خلیل‌زاده، معاون پژوهش و فناوری واحد مشهد، در حاشیه مراسم بهره‌برداری از تجهیزات آزمایشگاه مرکزی و کالیبراسیون تجهیزات پزشکی این واحد گفت: در راستای سیاست‌های دانشگاه و با هدف متمرکزسازی تجهیزات و جلوگیری از خریدهای تکراری و غیرضروری و همچنین حرکت به سمت ارتقای سطح علمی و تحقیقاتی دانشگاه با ایجاد درآمدزایی به وسیله شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آور، از ابتدای سال 1392 تصمیم بر ایجاد آزمایشگاه مرکزی گرفته شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در اردیبهشت ماه سال جاری اولین تجهیزات خریداری شده با نام Force Plate (تخته نیرو) در ساختمان پژوهش دانشگاه مستقر در شهرک صنعتی توس (شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی شمال شرق کشور) که محل موقت آزمایشگاه مرکزی است، نصب و راه‌اندازی شد.

خلیل‌زاده با بیان اینکه تجهیزات آزمایشگاه کالیبراسیون درهمین محل با برگزاری کارگاه آموزشی نصب و راه‌اندازی شده است، افزود: هم‌اکنون در حال اخذ مجوزهای فعالیت در حیطه کالیبراسیون نمودن تجهیزات پزشکی از وزارت بهداشت هستیم تا بتوانیم فعالیت خود را در قالب یک شرکت دانشگاهی شروع کنیم.