انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تمایل مشتریان آمریکایی به حفظ خودرو قدیمی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صاحبان خودرو در آمریکا این روزها هیچ عجله‌ای برای مبادله یا فروش خودروی خود ندارند. نتایج دو گزارش جدید حاکی است که میانگین زمان نگهداری خودرو نزد آمریکایی‌ها به حدود 10 سال و میانگین کارکرد هر خودرو به حدود 150 هزار مایل رسیده است.
آمریکایی‌ها همیشه عادت داشته‌اند خودروی خود را پس از 2 یا 3 سال کارکرد بفروشند و خودرویی نو جایگزین آن کنند، یا با پرداخت مبلغی اضافه آن را با خودروی نو مبادله کنند. البته این رسم در دورانی که اصولا سبک طراحی، ظاهر خودرو و چشمگیر بودنش در مقایسه با تولیدات رقیب بر کیفیت مقدم بوده،‌ چندان غیرعادی نبود. اما وقتی کیفیت خودرو و اطمینان‌پذیری آن برای خودروسازان به اصولی ضروری تبدیل شد، خیال مصرف‌کنندگان هم از بابت عمر طولانی‌تر خودروشان راحت شد. اتفاقی که به عقیده تحلیلگران اساسا با شرایط لرزان اقتصادی و افزایش قیمت‌ها همخوان به نظر می‌رسد.
بر اساس بررسی automd.com، حالا از هر 10 صاحب خودرو نزدیک به 8 نفر خودروی خود را پس از یک دهه، و حتی بیشتر، می‌فروشند یا مبادله می‌کنند. اکثر مالکان از خودروی خود 125 تا 150 هزار مایل کار می‌کشند و بعد تصمیم به عوض کردنش می‌گیرند. این روزها دیدن خودروهایی حتی با 200 هزار مایل کارکرد در بنگاه‌های اتومبیل دیگر تعجبی ندارد. automd می‌گوید در حال حاضر بیش از 60 درصد خودروهای دست اول در آمریکا (یعنی خودروهایی که پس از ساخت تنها یک بار فروخته شده‌اند) بیش از 100 هزار کیلومتر راه کار کرده‌اند.
برایان هیفر، نایب ريیس automd.com، در این مورد می‌گوید: در اوضاع فعلی اقتصاد و با وجود مشکلات مالی هیچ تعجبی ندارد که مصرف‌کنندگان ترجیح بدهند خودرویشان را مدت بیشتری نزد خود نگه دارند. وی تاکید می‌کند که اطلاعات ما 3 سال است که از چنین روندی خبر می‌دهند.
هیفر ادامه می دهد که نکته جلب توجه این است که انگار مالکیت طولانی یک خودرو رفته‌رفته به عادتی کاملا جاافتاده تبدیل شده، فارغ از اینکه اوضاع اقتصاد خوب باشد یا بد.
نتایج نظرسنجی automd.com از چهار هزار مالک خودرو حاکی از این است که 78 درصد مالکان خودرو دست‌کم تا 10 سال آینده هیچ قصدی برای تعویض خودرو ندارند؛ 15 درصد تصمیم دارند بین 8 تا 10 سال آینده خودرویی نو بخرند؛ 5 درصد بین 6 تا 7 سال آینده و تنها 3 درصد بین 3 تا 5 سال آینده.
برای صنعت بحران‌زده‌ای که حیاتش بیش از هر زمان دیگری به بازگشت مشتریان به نمایشگاه‌های فروش تولیداتش بسته است،‌ چنین آماری هرگز خبر خوشی نخواهد بود.
جالب اینجا است که خودروسازی باید خودش را هم بابت چنین وضعیتی سرزنش کند. بر اساس نتایج چند بررسی دیگر، از جمله بررسی j.d. power، محصولات امروزی نقص‌هایی بسیار کمتر و بنابراین عمر طولانی‌تری دارند.
بنابراین خودروهای امروزی با توجه به کیفیت بالایی که دارند از تعمیرات گسترده و اساسی معاف هستند این در حالی است که به این موارد خدمات زمان‌بندی‌شده و رایگان خودروسازان را نیز باید اضافه کرد.
حال به نظر می‌رسد این عملکرد خودروسازان است که این چنین رفتار مصرف‌کنندگان را در پی داشته است.
این درحالی‌که سازندگان خودرو ، هم اکنون بار دیگرو این بار با دیدگاهی تازه،‌ بر طراحی‌های پرشور و پرطرفدار متمرکز شده‌اند،‌ اما مصرف‌کنندگان چندان وقعی به آن نمی‌گذارند و اگر قرار به انتخاب باشد، از میان کیفیت و کارکرد یا زیبایی و شکل ظاهری، اولی را برمی‌گزینند. بر اساس بررسی automd اولویت 52 درصد مالکان برای خرید خودروی بعدی، کارکرد خواهد بود و تنها 21 درصد گفته‌اند که ظاهر برایشان شرط اول است.
47 درصد شرکت‌کنندگان در این بررسی توان ضعیف اقتصادی را اصلی‌ترین دلیل برای پرهیز از فروش خودرو و جایگزینی‌اش با خودروی تازه‌ساخت برشمرده‌اند. طبق این نظرسنجی که به مخاطبانش اجازه می‌داد بیش از یک پاسخ را انتخاب کنند،‌ 44 درصد گفته‌اند علاقه‌ای به فروش خودروی خود ندارند؛ چون به نحوه‌ تعمیر و جزئیات نگهداری از آن بسیار حساس‌ هستند.
37 درصد صرفه‌جویی و پس‌انداز علت تصمیم شان ذکر کرده و 28 درصد گفته‌اند با دستان خودشان مراقب خودروی کهنه بوده و آن را سر پا نگه داشته‌اند. 19 درصد هم خیلی ساده پاسخ داده‌اند: «چون اتومبیل‌های امروز بیشتر عمر می‌کنند.» در واقع آنها خودروی خود را هنوز دارند؛ چون بیشتر از آنچه فکر می‌کرده‌اند دوام آورده است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تمایل مشتریان آمریکایی به حفظ خودرو قدیمی 1