انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: دنده دستی یا اتوماتیک
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
به نظر می‌آید سیستم انتقال قدرت دستی دیگر مرده است و البته ممکن است طرفداران متعصب این سیستم انتقال دستی فریاد “هرگز” را سربدهند ولی به هر حال نمی‌توان منکر این موضوع شد که همیشه سیستم انتقال قدرت دستی یک ایده بسیار خوب بوده است.البته تجهیزات سیستم انتقال قدرت در حال پیشرفت بسیار سریعی هستند  که از آن جمله می‌توان به سیستم دوکلاج و همچنین سیستم انتقال متغیر اشاره کرد که نشان می‌دهد سیستم انتقال قدرت دستی به آرامی‌در حال فراموشی است ولی اگر شما دوست دارید با خودرو خود تعامل بهتری داشته باشید به شما سیستم انتقال قدرت دستی را پیشنهاد می‌کنم که به شما احساس یک کنترل بهتر را می‌دهد.ما در این مطلب موجز قصد داریم تا چند دلیل دیگر ذکر کنیم که به خوانندگان عزیز خودروسازی نشان دهیم هنوز سیستم انتقال قدرت دستی بهترین است.خودروهای دنده دستی از خودروهایی با دنده اتوماتیک مقرون به صرفه تر هستند که یک واقعیت انکار ناپذیر است  و عملا برچسب قیمت خودروهای دنده اتوماتیک همیشه بالاتر از دنده دستی بوده است .به هر حال هزینه بزرگترین دلیلی است که مردم هنوز خودروهایی با دنده دستی را ترجیح می‌دهند و کسانی که برای نخستین بار یک خودرو را تهیه م یکنند و یا دارای بودجه پایینی هستند خودروهایی با دنده دستی را ترجیح می‌دهند.
علاوه بر این تعمیرات خودروهایی با سیستم دنده دستی کم هزینه تر است به طوریکه بازسازی یا تعویض یک گیربکس اتوماتیک می‌تواند هزینه سنگینی بر دوش مشتریان بذارد در ضمن سیستم دنده دستی برای تعمیر معمولا به یک کلاج جدید احتیاج دارد در حالیکه با همان کلاج معیوب نیز می‌توان مدتها بدون نگرانی رانندگی کرد در حالی که در مورد گیربکس اتوماتیک شما توانایی انجام این گونه کارها را ندارید.
در ضمن در مبحث سوخت اقتصادی خودروهایی با گیربکس دستی دارای بهره وری سوخت بهتر نسبت به مدل اتوماتیک خود هستند به عنوان مثال شورلت کروز دستی نسبت به شورلت کروز اتوماتیک حداقل در هر گالن دارای مصرف دو مایل بیشتر نسبت به مدل اتوماتیک خود است و با بررسی سایر مدل‌ها مانند شورلت اسپارک ،تویوتا یارسی و.. به نتایج مشابهی می‌رسیم.هر چند نمی‌توان منکر این قضیه نیز شد که خوردوهای با سیستم دنده اتوماتیک نیز در حال نزدیک کردن خود به استانداردهای بهره وری هستند که سیون و سوبارو BRZ  از جمله این خودروها هستند.
یکی دیگر از دلایلی که می‌توانید بازهم بر روی ان فکر کنید مربوط به مصرف سوخت و یا هزینه پایین مصرف سوخت آن نیست دلیل دیگر  کم حادثه بودن این گونه خودروها است بطوریکه از مجموع گزارشات سرقت در امریکا در سال گذشته میلادی تنها ۱۴ درصد مربوط به خودروهایی با سیستم دنده دستی بوده است . در نهایت اگر تجهیزات دنده اتوماتیک حتی از ماهرترین رانندگان نیز سریع تر باشند بازهم احساس لامسه یک احساس خوب است  و احساس کنترل کامل خودرو بدین معنی است  که شما همیشه می‌دانید که ماشین شما در چه دنده ای قرار دهد بر خلاف سیستم اتوماتیک که ممکن است یک یا دو دنده بالا و پایین بوده و فشار مضاعفی بر خودرو ایجاد شود.
خودروهایی با سیستم دنده دستی بسیار محدود بوده و از لحاظ امکانات سواری معولا بسته تر از مدل‌های اتوماتیک هستند و از سوی دیگر سازندگان، خودروهایی بادنده اتوماتیک خود را همیشه با بهترین امکانات عرضه می‌کنند .بدین معنی که اگر شما خواهان سیستم‌های مانند تنظیم اتواتیک صندلی‌های جلو ،صفحه نمایش لمسی ،صندلی‌های چرم،چراغهای زنون و.. هستید باید سیستم انتقال دنده دستی را قربانی کنید و در نتیجه حرف خانم خود را گوش کرده و مدل اتوماتیک را خریداری کنید.
البته این را نیز در نظر داشته باشید در زمانی که بخواهید خودرو خود را به فروش برسانیدهمیشه خودروهایی با دنده دستی دارای قیمت بهتر بوده و راحت تر به فروش می‌رسند و شما اگر خودرویی کلاسیک داشته باشید ممکن است چند برابر قیمت اولیه و پرداختی راا نیز دریافت کنید.
در پایان اینکه هنوز هم مزایایی خرید یک خودرو با دنده دستی بالاتر از خودرو با سیستم دنده اتوماتیک است مقرون به صرفه بودن و مصرف سوخت اقتصادی یک مزیت قابل توجه است که در کنار پیشگری از سرقت بیشتر خود را نشان می‌دهد و هیچ احساس بهتری از اتحاد بین خودرو و کاربر که در خودروهایی با دنده دستی یافت می‌شود وجود ندارد هر چند ممکن است در داخل کابین خود دارای امکانات کمتر نسبت به خودورهایی با دنده اتوماتیک باشبد .
به هر حالب باید ببنید خودرو را برای دل خودتان می‌خواهید خریداری کنید یا برای خوشایند همسرتان.


منبع : دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.parsnaz.ir