انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: اپل ادعا هاي امنيتي چين را رد کرد : جواب اپل به ادعاي چين
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیروز CCTV تلویزیون دولتی چین آیفون اپل را یک تهدید علیه امنیت ملی این کشور خواند تا بار دیگر بحث پیرامون جمع آوری اطلاعات کاربران در میان اهالی وب گرم شود. اپل امروز در واکنش به این اتهام سنگین اطلاعیه ای صادر کرده است. که در ادامه در گجت نيوز شاهد آن خواهيد بود .
دیروز CCTV تلویزیون دولتی چین آیفون اپل را یک تهدید علیه امنیت ملی این کشور خواند تا بار دیگر بحث پیرامون جمع آوری اطلاعات کاربران در میان اهالی وب گرم شود. اپل امروز در واکنش به این اتهام سنگین اطلاعیه ای صادر کرده است.گزارش چینی‌ها به شکل اخص بر روی ویژگی Frequent Locations سیستم عامل iOS تمرکز داشت که مکان‌های پربازدید و طبعا مهم کاربران آیفون را در گوشی ذخیره می‌کند. گزارش چینی‌ها ادعای محققینی را مدنظر قرار داده که طبق گفته آن‌ها «دسترسی به اطلاعات جمع آوری شده از طریق این قابلیت می‌تواند شرایط اقتصادی چین و یا حتی مکان‌های سری این کشور را لو دهد.»

اپل در بخشی از اطلاعیه طولانی خود و در جواب ادعای چینی‌ها آورده است: «اطلاعات جمع آوری شده توسط Frequent Locations تنها در دستگاه‌های کاربران ذخیره می‌شود. این اطلاعات در آیتیونز یا آی‌کلود بک‌آپ گرفته نمی‌شود و در عین حال رمزگذاری نیز شده‌اند. اپل به چنین اطلاعاتی ابدا دسترسی ندارد. کاربر حتی قادر است به صورت دلخواه جمع آوری چنین اطلاعاتی را از بخش تنظیمات گوشی غیرفعال کند.»

اپل در ادامه به تعهد «بسیار جدی» خود برای محافظت از حریم خصوصی کاربرانش تأکید کرده و همکاری با هر دولتی را جهت ایجاد یک سیستم جمع آوری پنهانی اطلاعات رد کرده است.

جالب اینجاست که این ادعای چینی‌ها در حالی مطرح می‌شود که همین هفته قبل جان کری وزیر امور خارجه آمیکا در دیدار با مسئولین چینی از حمله هکرهای چینی به تأسیسات اقتصادی و جاسوسی گسترده آن‌ها از شرکت‌های آمریکایی به شدت انتقاد کرده بود. اتفاقی که حتی می‌تواند فرار به جلوی چینی‌ها نیز در این بین تفسیر شود.
منبع : دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گجت نیوز