انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بابزرگ های جام بیستم
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
پیرلو، کلوزه، جرارد و تمام ستارگانی که دیگر هرگز در جام جهانی نخواهیم دید


 زمان با گذشت خود در نهایت همه را می بلعد و این برای تعدادی از بزرگترین اسامی حاضر در جام جهانی که در آخرین سالهای دوران فوتبالی شان هستند نیز صدق می کند و آنها برای آخرین بار با این رقابت ها وداع گفتند. اکنون سایت Goal به بررسی تعدادی از این بازیکنان پرداخته است.




بیشتر بازیکنان این فرصت را به دست نمی آورند که تماشاگران مقابشان تعظیم کنند، اما میروسلاو کلوزه با بزرگترین فستیوال فوتبالی جهان به این ترتیب و به این شکل خداحافظی کرد.
تک گل او در جریان پیروزی 7-1 ژرمن ها مقابل برزیل در مرحله نیمه نهایی باعث شد تا او با 16 گل تبدیل به بهترین گلزن تاریخ رقابت های جام جهانی شود و در پایان قهرمانی جهان به همراه عقاب ها، نشان داد که هیچ چیزی برای این بازیکن 36 ساله در آخرین بازی خود، نمی توانست مناسب تر باشد.

بابزرگ های جام بیستم 1
آندرا پیرلو از ایتالیا همچنان با سرپیچی از اعداد و ارقام سن و سال، به درخشش خود ادامه می دهد اما با توجه به اینکه در جام جهانی 2018 روسیه او 39 ساله خواهد شد، حضور مجددش در آن تورنمنت به یک سحر و جادو و یا معجزه نیاز دارد که بعید به نظر می رسد.
یکی دیگر از ستارگان خط میانی که با جام جهانی وداع کرد، استیون جرارد است. انگلستان در مرحله گروهی رقابت ها کنار رفت و بعید به نظر می رسد که این ستاره 34 ساله بار دیگر فرصت حضور در رقابت های جام جهانی را به دست آورد.
اسپانیا یک جام جهانی فلاکت بار و کابوس وار را در برزیل سپری کرد و به طرز شگفت انگیزی در همان مرحله گروهی از گروه B کنار رفتند تا لاروخا برای جام جهانی 2018، به دنبال پیدا کردن جانشین برای ستاره های با تجربه ای چون ژابی آلونسوی 32 ساله، ژاوی 34 ساله و داوید ویای 32 ساله باشد.
با پشت سر گذاشتن چهار جام جهانی، ساموئل اتوئو، کاپیتان تیم ملی کامرون قطعاً سهم خود در بزرگترین رقابت فوتبالی دنیا را ادا کرده است، اما این بازیکن 33 ساله اگر می خواهد پنجمین تورنمنت خود را هم تجربه کند، باید عملکرد شگفت انگیزی را تداوم ببخشد.
یکی دیگر از نمادهای فوتبال آفریقا، دیدیه دروگبا است که در جام جهانی 2014 برزیل به عنوان یک بازیکن تعویضی برای ساحل عاج به کار گرفته شد و به نظر می رسد که بازنشستگی او قریب الوقوع باشد چرا که در تورنمنت بعدی، او 40 ساله خواهد شد.
این موضوع برای دیگو فورلان هم می تواند صادق باشد، او 35 سال دارد و همچنان در لیگ ژاپن به فوتبالش ادامه می دهد، و در این دوره از رقابت های جام جهانی به شکلی به یاد ماندنی در ترکیب اروگوئه قرار گرفت و به میدان رفت.
رافائل مارکز، کاپیتان تیم ملی مکزیک به اولین بازیکنی تبدیل شد که در پنج جام جهانی به میدان رفته است، هرچند قطعاً شاهد حضور این بازیکن 35 ساله در جام جهانی 2018 روسیه نخواهیم بود تا چهار سال بعد رکورد دیگری نیز شکسته شود!
بابزرگ های جام بیستم 1
و در میان بازیکنانی که موفق به حضور در جام جهانی نشدند، زلاتان ایبراهیموویچ، مهاجم تیم ملی سوئد که در ماه اکتبر 33 ساله خواهد شد، ممکن است بار دیگر فرصت حضور در رقابت های جام جهانی را به دست نیاورد.
در این میان، شاید کسانی چون ایکر کاسیاس (33 ساله) و جیانلوئیجی بوفون (36 ساله) را نیز در روسیه نبینیم.
بابزرگ های جام بیستم 1