انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: مورينيو: مسي خودش را براي آرژانتين قرباني کرد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مورينيو: مسي خودش را براي آرژانتين قرباني کرد 1

آقاي خاص از کاپيتان تيم ملي آرژانتين به خاطر انتقادات فراواني که از او به خاطر ناکامي در کمک به آلبي‌سلسته براي فتح جام جهاني مي‌شود، حمايت کرد.
ژوزه مورينيو از عملکرد ليونل مسي در طول جام جهاني 2014 حمايت کرد و انتقاداتي که از او مي‌شود را ناعادلانه دانست. به نظر سرمربي پرتغالي چلسي عملکرد مسي در زمين بازي نقش کليدي در رسيدن آرژانتين به فينال داشت و از آن جهت که چيزي متفاوت به بازي‌اش در بارسلونا بود، خاص است.

به گزارش تسنيم، مورينيو اظهار داشت: مسي خودش را به خاطر تيم قرباني کرد. او بيشتر روي کمک به تيمش براي کسب قهرماني تمرکز داشت تا تلاش براي بهترين بازيکن شدن. من او را در نقاطي از زمين بازي ديدم که معمولاً در آنجا بازي نمي‌کند. او عقب مي‌کشيد تا توپ را با فاصله‌اي زياد دروازه حريف پس بگيرد.

مورينيو که با سايت ياهو گفت‌وگو مي‌کرد، افزود: به نظر من مسي به خاطر عملکردي که در جام جهاني 2014 داشت، بهترين نمره را مي‌گيرد. بازي براي تيم ملي کشورتان چيزي متفاوت از بازي براي تيم باشگاهي‌تان است. اگر او فقط مي‌خواست نشان دهد که بهترين بازيکن است پشت سر ايگواين و منتظر فرصتي مي‌ماند که توپ به او برسد و سرنوشت بازي را تغيير دهد.

آقاي خاص تصريح کرد: احترام قائل شدن و دانستن ارزش کاري که مسي انجام مي‌دهد وقتي که چيزي مي‌برد آسان است اما وقتي که ببازد اين کار چندان آسان نيست. به نظر من مسي هنوز هم يک بازيکن تاريخي است و نيازي ندارد که جام جهاني را ببرد تا يک بازيکن تاريخي شود به خصوص در يک دهه اخير. براي من پله، پله است و مارادونا، مارادونا. به عقيده من مقايسه بازيکنان نسل‌هاي مختلف با يکديگر هيچ سودي ندارد.

در پاسخ به اين سؤال که آيا مسي قرباني بازي ضعيف ساير اعضاي آرژانتين شد، عنوان کرد: خير به هيچ وجه. به نظر من در نيمه اول بازي فينال،‌ آرژانتين گزينه‌هاي فوق‌العاده‌اي داشت. خيلي مايلم بدانم که چرا اسکيل لاوتزي در پايان نيمه اول در رختکن ماند. آرژانتين با دو خط چهار نفره بازي مي‌کرد که در آن انزو پرس، فضا را براي فيليپ لام بسته بود و لاوتزي همين کار را در نيمه زمين تيمش انجام مي‌داد. به لطف حضور آن دو مسي مي‌توانست کمتر در دفاع شرکت کرده و انرژي‌اش را براي حملات ذخيره کند.

مورينيو خاطرنشان کرد: زماني که آلخاندرو سابيا آگرو را به جاي لاوتزي به ميدان فرستاد سيستم بازي آرژانتين از 2-4-4 به 3-3-4 تغيير کرد و تيم تعادلش را از دست داد. مسي پس از بيرون رفتن لاوتزي مجبور شد بيشتر بدود. در آن شرايط تيم تعادل نداشت و انرژي‌ خود را هم براي بازي در وقت‌هاي اضافه از دست داده بود.