انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: نگاهی بر کارنامه "کریس پاین"
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
درود!!!





چشم‌های آبی و پراز شیطنتی دارد و همین باعث می‌شود تا وقتی نقش بچه‌های پررو و سرکش را بازی می کند، تماشاگر دوست‌اش داشته باشد.
نگاهی بر کارنامه "کریس پاین" 1 به گزارش دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فانیگما :دو نسل از خانواده‌اش، همه در هالیوود و استودیوها بزرگ شده‌اند. مادربزرگش یکی از بازیگران سطح پایین استودیوی یونیورسال بوده و پدربزرگ‌اش هم رئیس کانون وکلای هالیوود.
مادر و پدرش هم هر دو بازیگر بوده‌اند و در فیلم‌ها وسریال‌های قدیمی، بارها نقش‌های کوتاه گرفته‌اند.
بعد از پایان دبیرستان به دانشگاه برکلی رفته و انگلیسی خواند. سال ۲۰۰۲ به دانشگاه لیدز انگلستان رفت و همین رشته را در دوره یکساله ادامه داد. اما برای رسیدن به رویای بازیگری‌اش، در کنسرواتوار تئاتر سن‌فرانسیسکو ثبت نام کرد. تمام این مدت هم برای درآوردن خرج‌اش، در رستوران و نانوایی و… مشغول به کار بوده است.
برای نقش اصلی فیلم‌های زیادی تست بازیگری داده و طبیعتاً در بیشتر آنها هم رد شده است.
معروف‌ترین آنها هم نقش جیک سولی در آواتار است که خودش می‌گوید بدترین تست تمام دوران زندگی‌اش از آب درآمده است.
پدربزرگش اصالتاً از یهودی های مهاجر بوده. در خانواده مسیحی سفت و سختی بزرگ شده است.
در صحبت‌هایش اشاره می کند که همیشه به دنیا و کائنات، نگاه معنوی و مؤمنانه‌ای دارد.
تا قبل از فیلم امسالش سفر ستاره‌ای به تاریکی، رقم هیچ کدام از قراردادهایش از یک میلیون بالاتر نرفته بود. برای این فیلم ۵/۱ میلیون دلار گرفته، به اضافه پانصد هزار دلار دیگر در پایان کار.
*مسیر شهرت
به گفته خودش، معلوم نبود که کریس پاین قرار است چه کاره بشود. اما تأثیرپذیری از محیط خانواده و گردش روزگار او را به سمت بازیگری هل داد. بعد از پایان کلاس‌های بازیگری، شروع کرد به تست دادن برای پروژه های کوچک و بزرگ در سینما و تلویزیون. در چند سریال معروف، نقش‌های کوتاه و مهمان گرفت و در تعدادی فیلم ارزان و تین ایجری هم بازی کرد.
اما زندگی‌اش وقتی عوض شد که جی.جی آبرامز و استودیو برای کاپیتان کرک و آقای اسپاک در نسخه‌ی سینمایی جدید سفر ستاره ای (پیشتازان فضا)، به فکر استفاده از بازیگران تازه کار و گمنام افتادند. در میان گزینه های مختلف پاین برای نقش اصلی انتخاب شد. پسر جوان و بامزه ای که قرار بود روی صندلی ویلیام شاتنر بنشیند و اگر در عمل جواب نمی داد، کل پروژه به زمین می‌خورد.
نتیجه کار فراتر از انتظار بود زوج پاین و زاکای کوئینتو، زیر سایه‌ی ویلیام شاتنر و لئونارد نیموی نماندند و نقش ها را از ان خود کردند. پاین استعداد جدیدی بود که میشد رویش حساب کرد. این روزها وقتی نقشی نوشته می‌شود که می‌گویند به درد هریسون فورد جوان و یا تام کروز و مت دیمون چند سال قبل می‌خورد، همه یاد پاین می‌افتد. بازیگری که در اوج داستان و موقعیت‌های بحرانی، می‌تواند بانمک باقی بماند و تماشاگر را با خود همراه کند. همان چیزی که فیلم های ماجراجویی و سرگرم کننده همیشه به ان احتیاج دارند.
*خصوصیات برجسته
چشم‌های آبی و پراز شیطنتی دارد و همین باعث می‌شود تا وقتی نقش بچه‌های پررو و سرکش را بازی می کند، تماشاگر دوست‌اش داشته باشد. معمولاً در فیلم های مختلف، پسر بچه‌ی شروری است که باید مردانه رفتار کند ابزار اصلی‌اش هم نگاه و صورتی است که تمام احساسات و آسیب پذیری‌اش را آشکار می‌کند.
*فیلم های مهم
شانس خود خودم(۲۰۰۶)، قرار چشم بسته(۲۰۰۶)، تکخال‌های داغ(۲۰۰۶)، سفر ستاره‌ای(۲۰۰۹)، باربرها(۲۰۰۹)، توقف ناپذیر(۲۰۱۰)، این یعنی جنگ(۲۰۱۲)، آدم‌هایی مثل ما(۲۰۱۲) و سفر ستاره‌ای به تاریکی(۲۰۱۳).
*جایزه ها
نامزد بهترین ستاره تازه وارد جوایز ام تی وی و جوایز انتخاب مردمی برای سفر ستاره ای(۲۰۱۰)؛ برنده جایزه بهترین ستاره‌ی فردا شووست(اتحادیه سینمادارهای آمریکا)(۲۰۱۰)؛ برنده بهترین تیم بازیگری منتقدان فیلم بوستون برای سفر ستاره‌ای(۲۰۱۰).
*پروژه های آینده
از آنجا که جی.جی آبرامز درگیر ساخت قسمت هفتم جنگ‌های ستاره ای است، معلوم نیست که قسمت سوم سفر ستاره‌ای کی ساخته خواهد شد. اما امسال یک فیلم دیگر هم از پاین اکران می‌شود. در جک رایان سایه تازه نفس تریلر جدید کنت برانا، نقش اصلی را بازی می‌کند.
کرسی پاین بعد از هریسون فورد، الک بالدوین و بن افلک، چهارمین بازیگری است که در قالب شخصیت جک رایان، قهرمان رمان های جاسوسی تام کلنسی نویسنده معروف ظاهر می‌شود.
برای سال آینده هم این بازیگر جوان، چهار فیلم دارد. کشش کمدی-اکشن جدید جو کارناهان بهار آینده به روی پرده خواهد رفت. در به سوی جنگل، موزیکال فانتزی راب مارشال برای دیزنی، نقش شاهزاده سیندرلا را بر عهده دارد.
کارهای مردانه یک کمدی رفاقتی مردانه است که خودش فیلمنامه ان را نوشته و در فیلم پساآخرالزمانی ز مثل زکریا هم قرار است بازی کند.



سپاس یادت نره