انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: 10دلیل برای حذف کالوس کیروشـنظر شما درباره ی عمل کرد کیروش چیست؟؟؟؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
کیروش ارزانتر از همه!
1.مهم ترین دلیلی که برای عدم تمدید قرار داد کارلوس کیروش اعلام می شود گران بودن او و نداشتن بودجه است. شاید در نگاه اول این مقدار پول، زیاد به نظر بیاید ولی باید بدانیم که واقعا هر چقدر پول بدهی همان قدر هم آش می خوری! با توجه به شناخت خودم با جرات می گویم که مردم ایران مخصوصا از دولت تدبیر و امید حداقل انتظارشان در صورت رفتن کیروش، آوردن مربی در سطح کیروش و بالاتر است. خوب برای موردهای بهتر که باید پولهای بیشتری داد و در صورت عدم موفقیت فقط هزینه کرده ایم!!! قیمت او را باید با معیارهای بین المللی سنجید. مسلم است که بعد از بازی با آرژانتین قیمت او بالا میرود. امروز مربی ایرانی نمی تواند جوابگوی انتظارات باشد و با توجه به جمیع جهات، قیمت او بالا نیست و در ثانی، کمی هم بالا باشد مگر ما همه چیزمان را از دنیا گرانتر نمی خریم، خوب مربی هم گرانتر می شود! کجای دنیا قیمت یک اتوموبیل با قیمت آن در ایران قابل مقایسه است؟!!!

شناخت کیروش از فوتبال ما
2.شاید شناخت ایشان زمان زیادی را از همه و مخصوها خودش گرفت و بالاترین هزینه ها هم بابت آن پرداخت نمود ولی او دیگر از این ورزش در کشور ما تقریبا همه چیزش را شناخته و هر شخص جدیدی باید حداقل 1 تا 2 سال وقت صرف نماید برای آشنا شدن با زیر و بم این ورزش در کشور ما که خوب مستلزم صرف هزینه بالائی است. یکی از دلایلی که خودش هم مایل است در ایران بماند وجود پتانسیل خوب فوتبالی در این کشور است. او خوب می داند که در صورت تمدید قرار دادش با تیم ملی ایران میتواند در جام ملت ها هم موفقیتهای خوبی بدست آورد.

اتوریته و جذبه کارلوس کیروش
3.بازی را بلد است، او استاد کشاندن موضوع به آن جائی است که هدفش است. از حذف رحمتی تا عقیلی و کریمی و خلعتبری و تمام کردن لیگ زودتر از همه جای دنیا گرفته و آرامش بوجود آمده در اردوها تا نظم و انضباط بسیار خوب در برزیل. شیک پوش و خوش تیپ است و دنیای فوتبال او را می شناسد و به او احترام می گذارد.

تجربه زیاد در فوتبال
4.یکی از بزرگترین مزیتهای کارلوس کیروش، داشتن تجربه زیاد او در کارهایی است که کشور ما به آنها بسیار نیاز دارد و آن هم این که کیروش فوتبال را از صفر شروع کرده و به همه خم و چم آن آشناست. اهل سازماندهی و تشکیلات است و با توجه به تجربه گران قیمت ایشان ما باید در کارهای آموزشی مربیان خود از ایشان حداکثر استفاده را ببریم که متاسفانه این قضیه در سه سال و نیم گذشته اتفاق نیافتاده است. برای آوردن یک مدرس بین المللی باید هزینه های بسیار زیادی را بنمائیم که از اروپا یک نفر را بیاوریم ولی از ایشان می توانیم استفاده کرده و حتی صرفه جوئی نمائیم. تجربه کار با فرگوسن و منچستر و رئال مادرید، تیم ملی پرتقال، امارات و آفریقای جنوبی از او یک مربی بین المللی ساخته است.

شناخت از فرهنگ ما
5.درست است که در نگاه اول ایرانی ها خیلی سریع با خارجی ها جوش می خورند ولی ما هم پیچیدگی های خاص خودمان را داریم و ایشان طی این چند سال به خوبی این فرهنگ و راه تعامل با آن را فرا گرفته است. او هم خوب میداند که هیچ جایی در دنیا نمی تواند به این خوبی پذیرفته شود و کنترل فدراسیون را در دست داشته باشد .هر موقع خودش لازم دیده آمده و هر موقع هم کیفش کشیده رفته است.

رسانه ها
6.شاید تعامل او با رسانه ها در حد عالی نبوده ولی جنبه مثبت قضیه زمانی است که رسانه ها هیچ موقع او را بابت نتایج ضعیف و بازی های ضعیفتر در شروع مسابقات مقدماتی جام جهانی سرزنش ننمودند! و همیشه دیگران، کمبود پتانسیل و نبود بازیکن شاخص و یا بی عرضگی فدراسیون را مسئول این وضع می دانستند!! شناخت هر مربی جدیدی از رسانه ها هم زمان میبرد و ما باید هزینه های مالی و معنوی این اتلاف وقت را بپردازیم.

احترام و علاقه بازیکنان به او
7.البته و معمولا در کمتر کشوری بازیکنان به دلیل احتمال حذف، در مورد سرمربی تیم ملی خود اظهارنظر منفی می کنند ولی مشخص است که بازیکنان از او با احترام یاد میکنند و کاملا بارز است که رابطه خوبی با آنها ایجاد نموده است.

کشف دو ملیتی ها
8.کشف اشکان دژاگه و رضا قوچان نژاد که در صورت عدم حضور آنها ما هم باید با جام جهانی مانند دوره پیش خداحافظی می کردیم. موضوع فقط آوردن آنها نیست و ایستادن او در مقابل مافیای فوتبال که صرفا دنبال منافع خودش است و با این کارها مخالف!!

مسابقات پیش رو جام ملت ها
9.جام جهانی که تمام شود جام ملتها شروع می شود و با توجه به شناخت خیلی خوبی که از تیمهای این قاره پیدا کرده و مسابقات مقدماتی آنرا نیز با کسب نتایج خوب شروع نموده است، حفظ او می تواند به آرزوی چندین ساله ما در کسب قهرمانی این مسابقات خاتمه دهد!؟

قدرت نگرفتن مافیای فوتبال
10.او اکنون به یک مزاحم برای این قشر تبدیل شده است. با رفتن او مجددا این گروه فعال شده و به هدفهای از پیش تعیین شده خود میرسند و چه بسا که هزینه هنگفتی هم دولت و ملت بابت این دخالتها پرداخت خواهند نمود.
فدراسیون اگر واقعا با آقای حسین فرکی تمام نکرده و آقای کیروش هم با آفریقای جنوبی! باید در اسرع وقت بر سر میز مذاکره نشسته و تا قیمت او نجومی نشده است با ایشان کار را تمام کنند. فوتبال یک ورزش و کالای بین المللی است و همان طور که بازیکنان ما وقتی که ترانسفر می شوند به یورو و دلار قرارداد خود را می بندند و دولت هم نفت را به قیمت دلار، همانطور قرارداد متخصصینی که وارد میکنیم با ارز محاسیه می شود و نه با ریال!!در فوتبال امروز که روسیه بابت کاپلو تا این لحظه نا موفق! 10 ملیون دلار پرداخته، 2 ملیون دلار و کمی بیشتر برای کیروش مبلغ زیادی نمی باشد. فدراسیون دیر جنبید و الان توپ در زمین کیروش است و هر چه یگوید باید فدراسیون بگوید چشم!!
این قیمت ها یک طرف قضیه است و طرف دیگر آن درآمد ایران از حضور و راهیابی ایران به جام جهانی است و کسب امتیاز از هر مسابقه است. اینها را حساب کنی و شاد کردن مردم و کسب افتخار را با آن اضافه کنید، کیروش ارزان ترین مربی می‌شود!