انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: پرچمدار آتی اپل آیفون 6، دو هسته‌ای باقی می‌ماند، اما سرعتش افزایش می‌یابد!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پرچمدار آتی اپل آیفون 6، دو هسته‌ای باقی می‌ماند، اما سرعتش افزایش می‌یابد! 1 اپل در ظاهر نشان داده است که بسیار علاقه‌مند به رقابت در زمینه پردازشگرهاست. اما چرا فقط در ظاهر؟ در حالی که تلفنهای اندرویدی چهار هسته‌ای و اخیرا هشت هسته‌ای هم شده‌اند، خیلی وقت است که اپل به همان دو هسته‌ای بودن راضی بوده و طبق آخرین شایعات ظاهرا حالا حالا هم دست بردار نیست.
سایت چینی cnBeta.com گزارش کرده است که آیفون 6، پرچمدار آتی آیفون دوباره دو هسته‌ای خواهد بود و چیپ A7 آن با فرکانس فعلی 1.3 گیگاهرتز به 2 گیگاهرتز ارتقا پیدا خواهد کرد.
سخت‌افزار اپل تا بحال هیچ جوری کم نیاورده است و این ارتقا سرعت، بر این قدرت خواهد افزود. البته گزارشهای دیگری هم هستند که باور دارند اپل بیشتر بر کارایی و عمر باتری تمرکز دارد تا قدرت. حالا باید دید که در این آیفون جدید چقدر شاهد پیشرفت کارایی خواهیم بود.
نکته دیگر درباره این چیپ جدید علاوه بر سرعت بیشتر استفاده از فرایند 20nm در ساخت آن است و همین قضیه آنرا کوچکتر از چیپ فعلی 28nm A7 می‌کند. استفاده از این فن‌آوری یعنی فاصله کمتر بین الکترونها و در پی آن افزایش کارایی و ذخیره انرژی بیشتر.
بعلاوه گزارشها حاکی از آن است که اپل از معماری 64 بیتی استفاده خواهد کرد.
با این توضیحات و بر روی کاغذ پرچمدار آتی اپل خیلی عقبتر از پرچمداران ویندوز فونی و اندرویدی خواهد ایستاد، اما در واقعیت و عمل چطور؟