انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بالگرد سبک چند منظوره روسی Ка-226ساخت کارخانه جات کاموف
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اولین بار در سال 1990 میلادی توسط مهندسان و کارشناسان کارخانه بالگرد سازی کاموف طراحی بالگرد  Ка-226 با دو ملخ سه پره که در روی همدیگر قرار گرفته اند که برای جایگزینی و تعویض بالگردهای روسیMi-2  و Ка-26 که در یگانهای ارتش روسیه در حال خدمت بودند شروع شد و پس از گذشت مدت زمانی در سال 1997 میلادی این هواگرد در معرض دید قرار گذاشته شد از این بالگرد برای حمل نفرات و حمل بار در یگانهای ارتش و در بخشهای غیر ارتش مورد استفاده قرار میگیرد  و کارخانه سازنده پس از نتیجه گرفتن از کیفیت و کارائی این بالگرد 860 فروند از این مدل را برای نیروهای ارتش و صلیب سرخ روسیه ساخته و تولید کرده اند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بالگرد سبک چند منظوره روسی Ка-226ساخت کارخانه جات کاموف 1


در بالگرد  Ка-226 ملخها از شبکه های مانند خانه های زنبور عسل ساخته شده و روکش آنها با آلیاژی از آلمینیوم صورت گرفته است و این ملخها مجهز به سیستم الکتریکی برای جلوگیری از یخ زدن میباشد.
به انتهای بدنه بالگرد دو تیر نصب شده که در روی آنها بالچه های برای تغییر حرکت مسیر بالگرد قرار گرفته است که برای استحکام و سبکی وزن بالگرد این تیرها را از جنس مواد کامپوزیت کربن ساخته شده اند محل بار این بالگرد را به شکلی طراحی کرده اند که در مدت زمان 20تا 30 دقیقه می توان آنرا جدا کرده و برای موارد خاص آنرا تغییر داد و آماده کرد.
در مدل مسافربری این بالگرد محلی برای 6 نفر مسافر برای شرایط بیزینس کلاس و یا 8 نفر مسافر برای شرایط  اکونوم کلاس درنظر گرفته شده است و در مدل باربر این بالگرد توانائی حمل باری تا 1500 کیلوگرم را دارد و در مدل بالگرد نجات جای دو برانکار دو طبقه و محلی برای پرستار و پزشک  و وسایل مورد نظر همراه آنان می باشد.
از این بالگرد برای حمل بارهای حجیم هم می توان استفاده کرد و برای جابجا کردن بارهای بصورت آویزان در زیر بالگرد جرثقیلی در نظر گرفته شده است که اغلب در انواع پروژه ها ساختمانی و شرکتهای نفتی برای مونتاژ و حمل  قطعات می توان استفاده کرد.
سیستم ارابه فرود مجهز به چهار چرخ ترمز دار بادی می باشد که به داخل بدنه بالگرد جمع نمی شوند و برای به زمین نشستن بصورت نرم شاسی بالگرد را مجهز به فنر و کمک فنری روغنی گردیده است.
کابین بالگرد مجهز به سیستم تهویه هوایی مطبوع و بخاری می باشد و از راحتی مناسبی برای سرنشینان آن برخوردار می باشد هدایت این بالگرد توسط یک خلبان و یک کمک خلبان صورت میگیرد و با توجه به نداشتن ملخ دم بر عکس بالگردهای دیگر جابجای و حمل و انتقال این بالگرد در مسافتهای زیاد روی زمین توسط کامیون و واگنهای قطار و یا توسط هواپیماهای باربر براحتی انجام پذیر می باشد.
در سال 2009 میلادی کارخانه کاموف مشابه بالگرد  Ка-226را با نام Ка-226T با تکنولوژی بهتری طراحی و ساخته است که از موتورهای توربوشفت فرانسوی Arrius 2G که قدرت 750 اسب بخار به این بالگرد را می دهد و ماکزیمم وزن برخاست بالگرد Ка-226T بیشتر و تا 4000 کیلوگرم افزایش پیدا کرده است و این مدل هم توانائی حمل 8 نفر سرنشین را دارا می باشد بدنه این بالگرد لرزش کمتری نسبت به مدل قبلی دارد و از سیستمهای هوانوردی جدیدی برای پرواز در آن استفاده گردیده است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بالگرد سبک چند منظوره روسی Ка-226ساخت کارخانه جات کاموف 1


ويژگيهای بالگرد روسی  Ка-226 کاموف :
خدمه پرواز(نفر): 2
طول (متر) : 8.10
قطر چرخانها (متر) : 13.0 
ارتفاع (متر) : 4.15
ماکزیمم وزن پرواز(کیلوگرم): 3400
مقدار حمل بار(کیلوگرم): 1500
پيشرانه دو دستگاه  موتور توربو شفت  مدل Allison 250-С20В 
 قدرت موتور(اسب بخار) : 2 х750
بيشينه سرعت پرواز(كيلومتر برساعت): 205 
برد مفيد(كيلومتر): 600 
سقف پرواز خدماتی(متر): 2500 
ماكزيمم سقف پرواز (متر): 6500