انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: اشپزی کره ای بیا تو ادرس جایی که موادش هم بخری هم دادم
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
[rtl]اینم از آدرس مصوّر تکمیلکننده ی نقشه بازار بهجت آباد:برای تهیه ی مواد کره ای غذا

تهران - خیابان کریم خان - خیابان شهید عضدی رو پایینمیرین دومین کوچه میشه کوچه ارشد و بازار هم مقابلتونه

خوراکیهای کره ای زیادی دارن مثل جلبک، کیمچی، قارچ سیاه،فلفل قرمز کره ای و ...
خرید خوبی داشته باشین
[/rtl]
اشپزی کره ای بیا تو ادرس جایی که موادش هم بخری هم دادم 1








[rtl]شاید براتون جالب باشه بدونین که بیشتر روزهای مهم کره ایبر اساس تقویم قمری هستن! در زمان باستان مردم علاقه ی خاص و احترام بسیاری برای خورشید و ماه قائل بودناما به دلیل دیدن هر روزه ی خورشید به یه شکل و فرم ثابت اعتقاد داشتن که ماه خاصتر و هلال کامل ماه که در هر ماه فقط یک بار اتفاق می افته معنای خاصی داره به همین دلیل مراسم های مهم و اصلیشون رو مطابق با قرص کامل ماه ترتیب میدادن مثل جشن چوساک.[/rtl]
[rtl]چوساک یکی از بزرگترین و مهمترین جشن ها در کره بهحساب میاد. در این روز که روز شکرگزاری کره ای ست و امسال 19 (معادل 28 شهریور) بود مردم به دیدن مزار نیاکانشون و ملاقات اقوام و دوستانشون میرن. این جشن شامل 3 روز تعطیلی پشت سر همه (20- 18 سپتامبر) که امسال چون روز بیستم جمعه هست و شنبه و یکشنبه تعطیلات آخر هفته هست پس 5 روز تعطیل خواهند بود.[/rtl]
[rtl]همانطور که قبلا اشاره کردم چوساک یکی از بزرگترین و مهمترین جشن هادر کره هست، در کره 3 جشن از اهمیت خاصی برخوردارند که بجز چوساک سئولال (Seollal /설날) یا همون روز سال نو و تنو (Dano/단오) هست. [/rtl]
[rtl]در این جشن که همزمانبا برداشت محصولات کشاورزی مثل برنج هست مردم با مواد اولیه تازه برداشت شده خوراکیهای تازه و خوشمزه ای از قبیل برنج بخارپز، کیک برنج و شراب برنج درست میکنن و در کنار هم جشن میگیرند. [/rtl]
[rtl]این خوراک رنگی و اشتها آوری که در تصویر میبینینسونگپیان (Songpyeon/송편) کیک برنج معروف کره ایه که به همراه شراب برنجاز برنج تازه تهیه میشن یکی از اصلی ترین خوراکیهای جشن چوساک به حساب میان.[/rtl]
اشپزی کره ای بیا تو ادرس جایی که موادش هم بخری هم دادم 1
این کیک با پودر برنج به سایز گلوله هایی به اندازه ییک گردو تهیه میشه که درونشون رو با لوبیا، لوبیا قرمز، شاه بلوط و یا دیگر مواد مغذی پر میکنن و بعد از بخارپز کردنشون اونها رو با برگهای درخت کاج تزئین میکنن تا کیکها رایحه ی لذت بخش کاج رو به خودشون بگیرن.
[rtl]برای آماده کردن این کیک ها همه ی اعضای خانواده دور همجمع میشن تا باهم اونها رو تهیه کنن.
یه حکایت قدیمی میگه که اگه کسی بتونه شکل زیبایی ازکیک هاش با کمک دستاش درست کنه همسر بسیار خوبی خواهد یافت یا فرزند زیبایی به دنیا خواهد آورد.[/rtl]
[rtl]:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
[/rtl]


چوساک به عنوان جشن شکرگزاری کره شناخته شده که در پانزدهمین روز هشتمین ماه از ماه های قمری کره ای برگزار می شود.
چوساک به معنی یک روز عالی در وسط سال تقریباً در ماه آگوست می باشد. مردم این روز را در فصل برداشت محصولات جشن می گیرند که البته در کره به خاطر جشن چوساک سه روز تعطیل است.
صبح روز چوساک همه مردم لباس سنتی یا همان "هانبوک" می پوشند و کیک برنجی "سونگ پیون" (songpheyon) می خورند. کیک برنجی سونگ فیون با برنج، لوبیا، شاه بلوط و دانه کنجد درست می شود و با سوزن کاج آن را آب پز می کنند.
اشپزی کره ای بیا تو ادرس جایی که موادش هم بخری هم دادم 1
سپس خانواده ها برای ادای احترام به اجدادشان سر مزار آنها می روند و با خودشان غذا و میوه و کیک می برند و به نیاکانشان تعارف می کنند. بزرگترها گیاهان اطراف مزار را کوتاه و به گلها رسیدگی می کنند سپس به آنها جملات احترام آمیز می گویند و بابت میراثشان از آنها تشکر می کنند.

بعد از اتمام مراسم، اعضای خانواده غذا و نوشیدنی مخصوص روز عید را می خورند و جشن می گیرند.
اشپزی کره ای بیا تو ادرس جایی که موادش هم بخری هم دادم 1
در روستاها عده ای لباسی شبیه به گاو یا لاک پشت می پوشند و همراه گروهی از نوازندگان موسیقی سنتی از خانه ای به خانه دیگر می روند.

از بازی های عامیانه این روز می توان به خروس بازی یا گاو بازی، تیر اندازی و کشتی اشاره کرد. در شب هم بچه ها با لباس سنتی یا همان هانبوک دستهای همدیگر را می گیرند و حلقه ای بزرگ تشکیل می دهند. زیر نور ماه می رقصند، آواز می خوانند و بازی می کنند.

همچنین می توان از رقص گانگ گانگ سوله (Ganggangsullae) نام برد که نوعی رقص کره ای است که به وسیله زن ها اجرا می شود. در این رقص زنان نیز یک حلقه بزرگ تشکیل می دهند.

اشپزی کره ای بیا تو ادرس جایی که موادش هم بخری هم دادم 1






















:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



خوب با یه مطلب جالب چطورین؟ من خودم همیشه سوالم بود که این تصویر پایین چیه که idol های مورد علاقم گاهی توی variety show ها میخورن!
این ماده ی خوراکی همونطور که بیشترتون حدس زدین جلبک خشک شده هست و اما نحوه مصرفش چطوره؟ طرز تهیه اش چیه و تو کره ای چی بهش میگن رو بهتون میگم.
اینهارو بیشتر به 2 حالت مصرف میکنن, با برنج میخورن یا مثل لواشک به تنهایی. این جلبکهای خشک سرشار از کلسیم و ویتامین هستن و برای تهیشون اونا رو به صورت ورقه های بسیار نازکی برش میدن, دو طرفش رو روغن کنجد میمالن، کمی نمک روش میپاشن و در نهایت بریانیش میکنن!
اسمشونم در کره ای Gim هست (김선물,gimseonmul)
اشپزی کره ای بیا تو ادرس جایی که موادش هم بخری هم دادم 1