انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: مهم‌ترین نکته قهرمانی در کاپ آسیا معرفی نسل جدید به بسکتبال ایران بود
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
کارشناس بسکتبال ایران گفت: مهم‌ترین پیام و نکته قهرمانی تیم ملی در کاپ آسیا معرفی نسل جدید به بسکتبال ایران بود.

محمدرضا اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی در مورد قهرمانی تیم ملی بسکتبال در کاپ آسیا اظهار داشت: تیم ملی در این مسابقات با ترکیبی از بازیکنان جوانان و با تجربه راهی مسابقات شده بود. متاسفانه پیش از آغاز مسابقات و در جریان رقابت‌ها دو گارد راس خوب کشورمان یعنی آرن داودی و سامان ویسی را از دست دادیم، اما با این وجود سجاد مشایخی جوان به خوبی این خلا را پر کرد.

وی ادامه داد: تیم ملی بعد از تمرینات سخت بدنسازی در این مسابقات شرکت کرده بود و طبیعی بود که ملی پوشان خسته بودند، اما به هرحال نیاز بود که ملی پوشان در مسابقه هم حاضر شوند.

مربی تیم ملی جوانان و کارشناس بسکتبال عنوان کرد: بچیروویچ، سرمربی تیم ملی در فاز دفاع به خوبی کار کرده بود و تغییر تاکتیک دفاعی به خوبی انجام می‌شد و همین کار باعث شد در بازی فینال تایوانی‌ها جا بخورند.

اسلامی با اشاره به مهمترین پیام قهرمانی در کاپ آسیا معرفی نسل جدید به بسکتبال ایران بود، گفت: بازیکنان جوانی مانند مشایخی، یخچالی، جمشیدی و زنگنه با اعتماد به نفس خوبی باز کردند و نشان دادند که می‌توانند جایگزین خوبی برای نسل طلایی تیم ملی باشند. جوانگرایی و پوست اندازی در تیم ملی باید آهسته صورت بگیرد و این موضوع کمک زیادی بسکتبال ایران خواهد کرد.

وی با انتقاد از کسانی که می‌گفتند، لیگ سال گذشته ضعیف بود، گفت: تیمی که قهرمان کاپ آسیا شد از دل لیگ بیرون آمده بود و نشان داد که اگر لیگ ضعیف بود الان نمی‌توانستیم نتیجه بگیریم.

به گزارش فارس، تیم ملی بسکتبال در پنجمین دوره مسابقات کاپ آسیا در چین به مقام قهرمانی رسید.