انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: راه اندازی پروژه mozjpeg موزیلا - شاید مرورگری سریعتر
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مطمئنا برای شما هم اتفاق افتاده که قصد داشته باشید وب‌سایتی مملو از عکس‌های مختلف را با استفاده از اینترنتی با  سرعت پایین بازکنید. در این حالت، انتظار برای بارگذاری کامل عکس‌ها واقعا سخت است.
موزیلا برای رفع این مشکل پروژه‌ای به نام mozjpeg را راه‌اندازی کرده که برای بارگذاری سریع‌تر تصاویر، به فشرده سازی و کاهش حجم فایل‌های JPEG می‌پردازد. برای نایل آمدن به این هدف، گروهی از متخصصین موزیلا از کدک موجود برای JPEG (libjpeg-turbo) بهره برده و بدون افت کیفیت، حجم تصاویر را کاهش داده‌اند.
این محققان توانستند در نسخه اول این برنامه، حجم ۱۵۰۰ تصویر JPEG را به طور میانگین تا ۱۰ درصد کاهش دهند. اگرچه این روش بر روی تصاویر PNG نیز قابل استفاده است اما تنها ۲تا۶ درصد کارایی دارد. موزیلا بر این عقیده است که بهبود فشرده سازی تصاویر JPEG، نسبت به توسعه یک راه‌حل جایگزین، ایده مطلوب‌تری است.

همچنین برخلاف انتخاب‌های جدیدتر ( مانند Google’s WebP)، این روش عکس‌هایی با کیفیت بالاتر و با حجم کمتری را برای شما فراهم می‌کند. درحال حاضر فرمت JPEG با اکثر نرم‌افزارها و مرورگرها سازگاری کامل دارد و بدین ترتیب نیازی به تغییر دربرنامه‌های مورد استفاده کاربر جهت سازگاری وجود ندارد.
راه اندازی پروژه mozjpeg موزیلا - شاید مرورگری سریعتر 1
منتقل شد !