انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: معضل کلاس‌های شلوغ در دانشگاه‌ ملی کره‌ جنوبی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
معضل کلاس‌های شلوغ در دانشگاه‌ ملی کره‌ جنوبی 1

با وجود سیاست‌های وزارت آموزش کره جنوبی مبنی بر بهبود کیفیت کلاس‌های دانشگاهی، شمار کلاس‌های شلوغ در دانشگاه‌ ملی سئول در حال افزایش است.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بنابر آمارهای رسمی، 123 کلاس درس در مطرح‌ترین دانشگاه کره جنوبی یعنی «دانشگاه ملی سئول» در ترم نخست سال تحصیلی جاری بیش از 100 دانشجو داشته‌اند. این در حالیست که در سال تحصیلی گذشته میلادی (2013) تعداد کلاس‌های شلوغ در این دانشگاه 98 واحد و در سال تحصیلی ماقبل آن 94 واحد بود که این رقم حاکی از رشد قابل توجه کلاس‌های پرجمعیت در این دانشگاه است.

نکته جالب توجه این است که از مجموع 123 کلاس پرجمعیت و شلوغ این دانشگاه، 13 کلاس بیش از 200 دانشجو دارند. با وجود تأکید وزارت آموزش کره بر افزایش کیفیت کلاس‌های تحصیلی در دانشگاه، روند کاهش تعداد کلاس‌های پرجمعیت در دانشگاه ملی سئول به کندی پیش می‌رود. در مقابل تعداد کلاس‌های خلوت با کمتر از 20 دانشجو در ترم نخست سال تحصیلی جاری از 1361 کلاس در سال تحصیلی 2012 میلادی به 1212 کلاس کاهش یافته است. این کلاس‌ها در مجموع 38.3 درصد از کل کلاس‌های دانشگاه ملی سئول را تشکیل می‌دهند و این نخستین بار طی سه سال اخیر است که آمارها به زیر 40 درصد کاهش می‌یابند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه کوریا هرالد، کارشناسان معتقدند کلاس‌های تحصیلی کوچکتر نسبت به کلاس‌های بزرگتر ارجحیت دارند. زیرا استادان در کلاس‌هایی که بیش از 100 دانشجو دارند امکان وقت گذاشتن برای بسیاری از دانشجویان را نخواهند داشت.

استاد دانشگاه ملی سئول گفت: برای نیل به اهداف آموزشی نیاز به کلاس‌های کوچکتر داریم اما به دلیل کمبود بودجه و کمبود استاد این مساله عملا امکان‌پذیر نیست. افزایش کلاس‌های پرجمعیت در «دانشگاه ملی سئول» کاملا با روند دانشگاه‌های دیگر این کشور در تضاد است. چرا که شورای آموزشی دانشگاه‌های کره جنوبی به تازگی اعلام کرده که درصد کلاس‌های دارای 20 دانشجو و کمتر در ترم نخست سال تحصیلی جاری در سراسر کره جنوبی با 1.2 درصد افزایش به 38.1 درصد رسیده است.

از سوی دیگر تعداد کلاس‌های دارای 100 دانشجو و بیشتر نیز در این کشور با 5.5 درصد کاهش، نسبت به سال تحصیلی گذشته به 3539 کلاس رسیده است. این کاهش به دنبال اقدامات وزارت آموزش کره جنوبی در تنبیه دانشگاه‌هایی که کلاس‌های بزرگ و پرجمعیت در آنها بیش از حد استاندارد است صورت گرفته است.