انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: نسبت دانشجو به استاد در دانشگاه‌های کشور باید از 32 به عدد 18 برسد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نسبت دانشجو به استاد در دانشگاه‌های کشور در حال حاضر 32 است که باید این نسبت به عدد 18 برسد تا ظرفیت‌های آموزش عالی کشور متوازن شود.

به گزارش خبرنگار سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) -منطقه سمنان، دکتر جعفر میلی منفرد در آیین افتتاح ساختمان تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان از دانشگاه سمنان بعنوان یک دانشگاه معتبر یاد کرد و افزود: دانشگاه سمنان در سال‌های اخیر از نظر کمی و کیفی توسعه خوبی داشته است.

وی گفت: دانشگاه سمنان از نظر تعداد دانشجو به 100 نفر جمعیت، در بین دانشگاه‌های کشور در جایگاه برتر قرار دارد و به یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور تبدیل شده است.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و توسعه هدفمند آموزش عالی در کشور را از اولویت‌های این وزارت خانه بیان کرد و افزود: با توجه به این امرایجاد ظرفیت و توسعه دانشگاه‌ها باید بر اساس نیاز کشور باشد.

وی ارتقاء شاخص‌های نسبت دانشجویان به دوره‌های تحصیلات تکمیلی و نیز افزایش نسبت دانشجو به استاد را از دیگر اهداف و اولویت‌های این وزارت خانه در دوره جدید بیان کرد.

میلی منفرد نسبت دانشجو به استاد را در حال حاضر 32 اعلام کرد و گفت: این نسبت باید به عدد 18 برسد و ظرفیت‌های آموزش عالی را متوازن کنیم.

وی گفت: معاونت آموزشی وزارت خانه، توسعه آموزش عالی و ظرفیت‌های جدید را به طور هدفمند توسعه می‌دهد و بر اساس نیاز بازار، تعداد دانش آموختگان و ظرفیت‌های منطقه‌ای قرار داده است.

وی ادامه داد: قانون، برنامه کمیت در دانشگاه‌ها را مشخص کرده که بر مبنای آن شمار دانشجویان دکترا از یک درصد فعلی باید به 3.5 درصد و ارشد به 30 درصد برسد.

معاون وزیرعلوم با بیان اینکه هم اکنون 14 درصد از دانشجویان کشور در دوره‌های ارشد و یک درصد در دوره‌های دکترا تحصیل می‌کنند، اظهارکرد: بر اساس نقشه جامع علمی کشور در افق 1404 این نسبت باید به 3.5 درصد در دوره دکترا و 30 درصد کارشناسی ارشد برسد.

میلی منفرد با تاکید براینکه پیش بینی شده تا به هدف تعیین شده در نقشه جامع علمی برسیم، گفت: امسال 190 هزار نفر در دوره‌های دکترا شرکت کرده‌اند و ظرفیت پذیرش در دانشگاه‌های کشور 12 هزار نفر است.

وی گفت: دانشگاه‌ها هم اکنون در حال بررسی وضعیت علمی پذیرفته شدگان در این دوره‌ها هستند تا از مهر امسال جذب شوند.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف بررسی مسایل و برنامه‌ها و نیز افتتاح پروژه عمرانی دانشگاه سمنان به این شهر سفر کرده است.

همچنین علی خیرالدین رییس دانشگاه سمنان در این آیین با اشاره به افتتاح ساختمان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان گفت: این ساختمان با زیربنای دو هزار و 500 مترمربع در سایت اصلی دانشگاه سمنان احداث شده و مشتمل بر چهار سالن 520 مترمربعی است.

رییس دانشگاه سمنان افزود: برای ساخت این ساختمان قریب 20 میلیارد ریال هزینه شده است که یک چهارم آن توسط مهندس بیرقی خیر دانشگاه تامین شده است.

دکتر خیرالدین افزود: با بهره برداری از این ساختمان، رفت وآمد برای دانشجویانی که مجبور بودند برای پیگیری امور آموزشی خود به پردیس شماره دو دانشگاه واقع در دانشکده هنر مراجعه و مسافت طولانی را طی نمایند آسان شد.

وی از وجود 60 هزار مترمربع طرح عمرانی درحال احداث در دانشگاه سمنان خبر داد و اظهار کرد: دانشگاه سمنان امسال 150 میلیارد ریال اعتبار عمرانی دارد و 23 هزار مترمربع ازاین پروژه‌ها امسال به بهره برداری می‌رسد.

منبع:ایسنا