انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: دانشگاه و صنعت باید به هم پیوند بخورند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در نشستی که در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته برای بررسی مسائل و مشکلات بخش های مختلف آموزش و تحقیقات در استان کرمان تشکیل شد، گفت: دانشگاه و صنعت باید به هم گره بخورند تا دانشجو بعد از فارغ التحصیلی بتواند دغدغه های کاری نداشته و زندگی بهتری داشته باشد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر هاشمی در نشست نهایی اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی که با حضور معاونان وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و روسای دانشگاه‌های استان کرمان برگزار شد، عنوان کرد: اگر قرار است دانشگاه ها به صنعت و فناوری های علمی دست پیدا کنند باید به آنان توجه بیشتری شود.

وی با تاکید به ضرورت وجود احساس کرامت در میان مدیران و اساتید دانشگاه‌ها، عدم انگیزه را آسیب جدی برای پیشرفت دانشگاه ها عنوان کرد.

درادامه دکترحسین محبی رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در ابتدای این نشست ضمن تشریح قابلیت ها و توانمندی های دانشگاه عنوان کرد که این مجموعه دارای پژوهشگاه علوم، تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی و پارک علم و فناوری استان کرمان و 30 آزمایشگاه تحقیقاتی و پژوهشی می باشد، همچنین 800 دانشجو کارشناسی ارشد، 100 دانشجوی دکتری در 45 رشته فنی و مهندسی و علوم پایه در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

منبع:ایسنا