انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: نخستین «پارک دانش» پاکستان پذیرای دانشگاه‌های خارجی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
خستین «پارک دانش» پاکستان که در شهر تاریخی لاهور در ایالت پنجاب احداث شده، میزبان شمار زیادی از دانشگاه‌های مشتاق خارجی است که علاقه‌مند به افتتاح دانشکده‌های خود در این کشور هستند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانشگاه «لنکستر» انگلیس، دانشگاه بین‌المللی «نور» بنگلادش و دانشگاه «استراثکلاید» اسکاتلند در روز نهم ماه مه با امضای تفاهم‌نامه‌ای در شهر لاهور اقدام به افتتاح دانشکده‌های خود کردند. ماه گذشته میلادی نیز یک هیئت از نمایندگان عالی‌رتبه دانشگاه «لوئیس ویل» آمریکا در تماس با «شهباز شریف» از وزرای ایالت پنجاب بر سر احداث شعبه‌ای از این دانشگاه در شهر لاهور مذاکره کردند.

پروژه «پارک دانش» بخشی از نقشه راه آموزش عالی دولت پنجاب است. این نقشه راه یک برنامه 10 ساله است که شامل احداث دانشگاه‌های جدید در سراسر ایالت و تقویت موسسات آموزش عالی کنونی با تخصیص بودجه اولیه 30 میلیون دلاری می‌شود. به همین منظور در ماه سپتامبر 2013 میلادی دولت ایالتی از طرح پیشرفته‌ای برای احداث یک پارک علمی- فن‌آوری پیشرفته پرده برداشت که همچنین کمپانی‌های مهندسی و فن‌آوری اطلاعات را نیز جذب خواهد کرد.

این پروژه همچنین از حمایت‌های سطح بالای سیاسی بهره‌مند شد به طوری‌ که دولت قصد دارد در ماه ژوئیه و آغاز سال مالی جدید که بودجه این پروژه نیز مشخص می‌شود، آن را توسعه دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلدنیوز، دولت ایالتی همچنین 345 هکتار از زمین‌های شرق لاهور را تصاحب کرده که از این میزان 162 هکتار برای احداث دانشگاه‌های خارجی تخصیص داده می‌شود. مابقی این زمین‌ها به دانشگاه‌های داخلی و خدمات مرتبط نظیر خوابگاه‌های دانشجویی و خانه‌های سازمانی کارکنان اختصاص داده می‌شوند.

رعنا مشهود احمدخان، وزیر آموزش عالی ایالت پنجاب گفت: دولت قصد دارد دست‌کم 10 دانشگاه خارجی را برای احداث دانشکده در این پارک جذب کند و امیدوار است این رقم را افزایش دهد. همچنین دانشگاه‌های مطرح پاکستان نیز در این پارک واحدهای خود را افتتاح خواهند کرد.

منبع:ایسنا