انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: دانشگاه‌های عربستان و چالشی به نام جذب استاد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
وزارت آموزش عالی عربستان اعلام کرد:‌ دانشگاه‌های این کشور به ویژه دانشگاه‌های تازه تاسیس در جذب استاد با دشواری روبرو هستند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این گزارش که یکشنبه گذشته در «روزنامه المدینه» منتشر شد آمده است، دانشگاه‌های عربستان در جذب استادان به ویژه در رشته‌های پزشکی،‌ مهندسی و زیرساخت‌های پایه با چالش جدی روبرو هستند.

این گزارش افزود: استادان مهاجر نیز به دلیل اینکه در دانشگاه‌های باسابقه و قدیمی موقعیت بهتری دارند، رغبتی به تدریس در دانشگاه‌های جدید نشان نمی‌دهند.

وزارت آموزش عالی عربستان اعلام کرد که این کشور همچنین در احداث خوابگاه و فضای آموزشی جدید و کافی با مشکل جدی روبروست. بنابر باور وزارت علوم عربستان امکانات خوابگاهی و زیربنایی یکی از عوامل مهم در جذب استاد و دانشجو محسوب می‌شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتیزنیوز،‌ بنابر آمارهای رسمی منتشر شده از سوی وزارت آموزش عربستان در حال حاضر در عربستان 13 هزار و 995 استاد مهاجر وجود دارند که این استادان حدود 60 درصد از کل کارکنان دانشگاه‌ها را تشکیل می‌دهند. این وزارتخانه همچنین اعلام کرد قصد دارد تلاش‌های خود را برای ساخت کمپ‌های دانشگاهی طی چند سال آینده به کار گیرد.

بنابراین گزارش، چالش‌های پیش روی این وزارتخانه شامل عدم توانایی در تاسیس دانشگاه‌های تحقیقاتی بین‌المللی، کنترل کیفیت آموزشی،‌ افزایش اعتبارات تحقیقات علمی و ارتباط این مطالعات با نیازها و خواسته‌های مرتبط با توسعه پایدار می‌شوند. مطابق این آمار همچنین در عربستان سعودی 9329 مدرس دانشگاهی زن و مرد حضور دارند. همچنین 25 هزار و 464 دستیار استاد در این کشور فعالیت می‌کنند که 20 هزار و 65 نفر از آنها استادان زن و مرد و 5399 نفر آنها نیز استادان مهاجر هستند.
دمت سپاس خیلی خوب.4xv4xv4xv