انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تحصیل یک چهارم کل دانشجویان کشور در پیام‌نور
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
رییس دانشگاه پیام نور با اشاره به اینکه یک چهارم کل دانشجویان کشور در دانشگاه پیام نور تحصیل می کنند، گفت: کل مراکز دانشگاه پیام نور باید در تصمیم گیری های کلان این دانشگاه، سهیم باشند.

ابوالفضل فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور، از نظر جمعیت بزرگترین دانشگاه کشور است؛ به طوری که یک چهارم کل دانشجویان کشور در 500 واحد این دانشگاه، در حال تحصیل هستند.

وی افزود: دانشگاه پیام نور به صورت مجازی و حضوری در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی دانشجو می پذیرد، همچنین مراکز خارج از کشور این دانشگاه بسیار فعال هستند.

به گفته فراهانی، 3950 نفر به عنوان هیأت علمی و 10 هزار و 200 نفر در بخش اداری این دانشگاه فعالیت می کنند، در کنار این تعداد هیأت علمی، از پتانسیل علمی سایر دانشگاه ها نیز در تدریس استفاده می شود .

وی در خصوص جذب هیأت علمی خاطرنشان کرد: هیأت علمی همچون سابق و بر اساس پارامتر هایی همچون مدرک، سن کمتر از 35 سال و در اختیار دانشگاه بودن، جذب می شوند.

فراهانی خاطرنشان کرد: برای بهبود وضعیت مراکز پیام نور کل کشور و آشنا کردن این مراکز با سیاست های کلان و برنامه چهار ساله دانشگاه پیام نور کشور، سفر های استانی ام ادامه خواهد یافت.

وی گفت: با توجه به شناختی که از مدیران مراکز دانشگاه های پیام نور دارم، معتقدم تصمیم گیری ها نباید تنها از تهران صورت گیرد و سایر مراکز باید در همه حوزه ها ایفای نقش کنند و لازمه رسیدن به این خواسته، ارتباط مستقیم با مراکز دانشگاه پیام نور در کل کشور است.