انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: دانشگاه علم پزشکی تهران، اولین دانشگاهی که دوره شبانه را پایه‌گذاری کرد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دانشگاه علم پزشکی تهران اولین دانشگاهی بود که اولین دوره شبانه را پایه گذاری کرد و کم کم دانشگاه های دیگرهم داوطلب شدند و دوره شبانه خودشان را داخل دانشگاه راه اندازی کردند.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر مصطفی رضائیان رئیس دوره شبانه دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این مطلب گفت: دوره شبانه دانشگاه علوم پزشکی تهران تقریبا ازسال 1370 شروع به کارکرد و اولین دوره پذیرش دانشجو نیز در دانشگاه صورت گرفت و از طریق سازمان سنجش نبود.

وی درباره ضرورت تاسیس این دانشکده گفت: باتوجه به اینکه اکثر خانواده‌ها به ادامه تحصیل فرزندانشان علاقه دارند و در صورت عدم پذیرش آنها در داخل کشور برای ادامه تحصیل به کشورهای دیگر مثل ارمنستان، آذربایجان، مجارستان، اوکراین و ... می روند و از آنجایی که ازنظرفرهنگی با ما تفاوت بسیاری دارند و به دلیل جدایی از خانواده و فرهنگ های مختلف ممکن است آسیب‌هایی به خانواده وارد شود، برای خانواده‌ها نیز بهتر است با هزینه خودشان فرزندانشان در داخل کشور و با آرامش خاطر ادامه تحصیل می دهند.

وی با اشاره به تاسیس دوره شبانه در سایر دانشگاه ها پس از دانشگاه علم پزشکی تهران افزود: اما مدتی بعد بعضی ازاین دانشگاه ها، دوره شبانه خود را تعطیل کردند اما دانشگاه تهران برحسب نیاز کشوری، در رشته هایی که نیاز داشت همچنان به پذیرش دانشحوی دوره شبانه ادامه داد و طی این چند سال -ازسال 1370 تا کنون - بیش ازهفت هزاردانشجو درمقطع کاردانی و کارشناسی فارغ التحصیل کردیم.

به گفته رضائیان، دانشجویانی که ما فارغ التحصیل کردیم برحسب نیاز کشوری بوده و این وزارت بهداشت است که تصمیم می گیرد درکدام رشته دانشجو بگیریم براین اساس در حال حاضر با توجه به اینکه در دانشگاه آزاد تعداد زیادی کاردان و کارشناس فارغ التحصیل می شوند و دیگر در این مقاطع نیاز زیادی احساس نمی شود، به سمت تحصیلات تکمیلی در حرکت هستیم و به همین منظور در مهرماه سال گذشته برای اولین بار در 6 رشته مختلف کارشناسی ارشد گرفتیم که هم اکنون مشغول تحصیل هستند.

رئیس دوره شبانه دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین ادامه داد: با توسعه دوره‌های تحصیلات تکمیلی ، پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی هر سال کاهش یافته و در سالهای آینده طوری می شود که اصلا کارشناسی جذب نخواهیم کرد مگر در رشته های خاصی که وزارت بهداشت هم چنان به آن نیاز داشته باشد.

وی از برنامه‌ریزی برای تغییر نام دانشکده خبر داد و گفت: با توجه به آینده نگری درخواست کردیم که نام دانشکده از "شبانه "به دانشکده تحصیلات تکمیلی نوبت دوم دانشگاه تبدیل شود.