انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: میرزاده: به دنبال سیاسی‌بازی نیستم
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نشست مشترک هیأت‌ امنای استان‌ها گفت: تمامی انتصابات در چند ماه اخیر نشانگر این است که به هیچ‌وجه به دنبال سیاسی‌بازی نیستم و در کار اجرایی دانشگاه آزاد با هیچ مدیری تعارف ندارم و اجازه نمی‌دهم در توسعه کیفی دانشگاه اخلالی ایجاد شود.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر حمید میرزاده در اولین نشست مشترک هیأت‌های ‌امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه برای هیأت‌امنای هر استان برنامه‌ خاصی داریم، تأکید کرد: به دنبال برگزاری جلسات منظم با هیأت امنای تمام استان‌ها هستیم که البته این جلسات در طی سال جاری به صورت تدریجی برگزار خواهد شد.

وی افزود: انتظار ما از مدیران دانشگاه و مسئولان این است که در جهت توسعه عمیق کیفی در دانشگاه همسو و هماهنگ با سایر مدیران باشند. دانشگاه آزاد اسلامی از نظر قانون گذاری، هیأت امنایی و هیأت موسس یک دانشگاه است و واحدها نمی‌توانند به صورت مستقل عمل کنند، بلکه باید همگی به صورت هماهنگ و طبق برنامه تشکیلاتی این دانشگاه حرکت کنند.

میرزاده با بیان اینکه منظور از همسوی مدیران همسوئی سیاسی نیست، گفت: تمامی انتصابات در چند ماه اخیر به‌خوبی نشان می‌دهد که به هیچ‌وجه به دنبال سیاسی‌بازی نیستم و منظور من از همسویی، همراهی در کار اجرایی است.

وی ادامه داد: توقع ما از تمامی واحدها و هیأت امنا، اجرای دقیق و بی چون و چرای مصوبات و آئین‌نامه‌هاست. با این حال اگر در قانون و یا مصوبه‌ای، ایراد و اشکالی بود، انتظار داریم آن را با سازمان مرکزی درمیان گذاشته و بدون هماهنگی با این سازمان از اجرای آن قانون تخطی نکنند.

وی با اشاره به اینکه در روند صدور و ابلاغ بخشنامه‌ها همواره کار کارشناسی و مشاوره صورت گرفته ، گفت: نامه‌ها و بخشنامه های ارسالی کاملاً واضح و روشن است و انتظار ما پاسخگویی سریع به مکاتبات و به اجرا گذاشتن بخشنامه‌ها در سطح واحدهای دانشگاهی است.

میرزاده با بیان اینکه مصوبات سازمان مرکزی، وحی منزل نیست، تأکید کرد: عدم اجرای مصوبات به بهانه داشتن ایرادات جزئی، غیرقابل قبول بوده و به معنی تخطی در کار اجرایی دانشگاه است که بنده به هیچ عنوان اخلال در کار دانشگاه را از هیچ فردی نمی‌پذیرم. مصوباتی که به تایید رییس دانشگاه آزاد اسلامی رسیده برای مدیران لازم الاجراست و برنامه مصوب هیات امنا باید اجرا شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه امسال باید 12 درصد هزینه های دانشگاه آزاد از منابعی غیر از شهریه دانشجویان تامین شود گفت: این رقم در حدود 522 میلیارد تومان می‌شود که حدود 222 میلیارد آن از طریق طرح‌های پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان تأمین می‌شود و باقیمانده آن مربوط به سایر فعالیت‌های اقتصادی و تبدیل به احسن اموال مازاد دانشگاه است.

دکتر میرزاده ادامه داد: معاونت عمرانی دانشگاه آزاد برای سازمان مرکزی فضایی با زیر بنای 26 هزار مترمربع را در دست ساخت قرار داده که امیدواریم طی 18 ماه آینده به بهره‌برداری کامل برسد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر انجام فعالیت‌های علمی و پژهشی در کلیه واحدهای دانشگاه آزاد گفت: متأسفانه تعدادی از واحدهای دانشگاهی، هیچ دستاورد و فعالیت علمی و پژوهشی به این نمایشگاه ارسال نکرده‌اند. در عین حال برخی از واحدهای دانشگاهی در دورافتاده‌ترین نقاط کشور مانند سراوان، کارهای پژوهشی مهم و اساسی انجام داده‌اند.