انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: استادی که شاگردانش بهتر از او نباشد در زندگی خطا رفته است
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
یک استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: همیشه در دوران خدمتم هدفم این بود که شاگردانم باید از من بهتر شوند و درغیر اینصورت به عنوان یک معلم به خطا رفته‌ام.

به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» ایسنا - منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر شهین بهجتی - فوق تخصص نوزادان و یکی از اساتید برگزیده دوازدهمین همایش نکوداشت مقام استاد که در تالار ابن سینای دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، افزود: باعث افتخارمن است که با رأی دانشجویان به عنوان استاد برگزیده انتخاب شدم و همیشه در دوران خدمتم هدفم این بود که شاگردانم باید از من بهتر شوند و در غیر اینصورت به عنوان یک معلم به خطا رفته ام و امروز شاهد تحقق این هدفم هستم.

وی تصریح کرد: نسل من نسلی بود که نتوانست به این زیبایی از اساتید بزرگوار خود تقدیر و سپاسگزاری کند و من یک پوزش بزرگ به آنها بدهکار هستم.

در ادامه دکتر نرگس یاسا - متخصص فارماکوگنوزی از اساتید برگزیده این همایش، تصریح کرد: خدا را شاکرهستم که شوق دانستن را درمن قرار داد و این میل دانستن بود که باعث شد وارد دانشگاه شوم و امروز خوشحال هستم که در تمام مدت تحصیل از اساتید مختلف درس‌هایی آموختم و همچنین از دانشجویانم که باعث افتخارمن هستند تشکر می‌کنم.

همچنین دکتر مجتبی صداقت - متخصص پزشکی اجتماعی یکی از اساتید جوان برگزیده این همایش ناامیدی را بزرگترین گناه در زندگی دانست و گفت: در واقع ناامیدی ساده‌ترین و موثرترین ابزار شیطان است. در قرآن نیز نا امیدی با کفر برابر است. بنابراین در راه زندگی و رسیدن به اهداف باید تلاش‌های زیادی کرد.

دکتر امیرعلی سهراب پور - متخصص داخلی و یکی دیگر ازدو اساتید جوان برگزیده دوازدهمین همایش نکوداشت مقام استاد تصریح کرد: من افتخار می‌کنم در دانشگاهی با قدمت 80 ساله به خدمت شریف معلمی مشغول هستم. 80 سال زمان کمی نیست و همان طور که یک ساختمان آجر به آجر ساخته می شود، دانشگاه علوم پزشکی تهران هم با تلاش بزرگانی که اساتید ما بوده‌اند تاسیس شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است مشعل فروزان معلمی که به دست ما سپرده شده است را همچنان فروزنده تر، فاخرتر و بالنده تر کنیم و به دست نسل بعدی بسپاریم. شاید یکی از دلایل انتخاب من به عنوان استاد برگزیده توسط دانشجویان، این باشد که زبان حرف زدن ما به هم نزدیک است و برخی از رفتارهای من سر کلاس ناشی از عقده‌های جوانی من است. بنابراین هر آنچه در دوران دانشجویی خودم احساس می کردم که نقصی بوده، سعی می کنم در کلاس‌ها و در ارتباط خود با دانشجویان برطرف کنم.