انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: نشست مشترک کمیته برنامه‌ریزی علوم جغرافیایی و کمیسیون‌های وزارت علوم برگزار می‌شود
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
نشست مشترک اعضای کمیته برنامه‌ریزی علوم جغرافیایی و کمیسیون‌های تخصصی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مجتمع سردارجنگل چمخاله لنگرود به مدت سه روز در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه گیلان، دراین همایش که به همت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و فرمانداری شهرستان رشت درحال برگزاری است به 11 محورگردشگری، مخاطرات محیطی، برنامه ریزی روستایی، جغرافیای زیستی و پزشکی، جغرافیای نظامی، آب و هواشناسی، برنامه ریزی منطقه‌ای، جغرافیای سیاسی، برنامه ریزی شهری، ژئومورفولوژی و فناوری جغرافیا پرداخته می‌شود و در این همایش دانش یاران و اساتید رده استاد تمام دانشگاه‌های سراسر کشور حضور دارند.

این همایش که از امروز 31 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا دوم خرداد ادامه دارد، در دومین روز میزبان سردار رحیم صفوی مشاور مقام معظم رهبری است که در خصوص ژئوپلتیک و بحران سوریه به سخنرانی می پردازد.

دکتر نصرالله مولایی هشت جینی دبیر اجرایی این همایش کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» ایسنا، هدف از اجرای این همایش را بررسی، ارزیابی و بازنگری سرفصل دروس رشته‌های علوم جغرافیایی بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه این همایش به مدت سه روز برگزار می‌شود، افزود: همچنین تدوین خطوط کلی دروس مقطع کارشناسی جغرافیا در رشته‌های دائر دانشگاه‌های کشور از دیگر اهداف این همایش است که در نهایت پس از طی فرایند علمی، کارشناسی و اداری سرفصل جدید تصویب و از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناروی به دانشگاههای سراسر کشور ابلاغ می شود.