انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: 100 درصد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی جذب بازار کار شده‌اند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
رییس دانشگاه جامع علمی - کاربردی گفت: درنظرداریم درهر رشته تعداد کمی دانشجو پذیرش کنیم و تعداد رشته‎ها را افزایش دهیم تا همه مشاغل تحت پوشش آموزش‌های این دانشگاه قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) -منطقه زنجان، عبدالرسول پورعباس ظهر امروزچهارشنبه در مراسم افتتاح پروژه‎های عمرانی دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان زنجان، اظهارکرد: در حوزه آموزش عالی گام بلندی بعد از انقلاب در کشور برداشته شده است، به گونه‎ای که امروزه جمهوری اسلامی ایران در مرزهای دانش حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و قدم‎های بزرگی برداشته شده است. تعداد دانشجویان از140 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و رشته‎های نظری محض، به بیش از4 میلیون 500 هزار نفر رسیده است و شاهد یک نظام پویا درآموزش عالی کشورهستیم.

وی افزود: با مشارکت ملی درمدیریت و آماده کردن امکانات درهمه حوزه‎ها دوره‎های آموزش مهارتی به خوبی پیشرفت کرده است، به گونه‎ای که هم اکنون بیش از هزار مرکزعلمی کاربردی در سراسر کشور فعال است و همه دستگاه‎ها درگیرآموزش‌‎ها شده و نقشی را دراین مسیر ایفا می‌کنند.

رییس دانشگاه جامع علمی - کاربردی خاطرنشان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی بیش از800 شغل را پوشش می‌دهد که این آموزش‎ها فوق‎العاده چشمگیر است، به نحوی که هم اکنون شاهد صف طولانی ورود داوطلبان به دانشگاه جامع علمی کاربردی هستیم.

وی اظهارکرد: دراین دانشگاه ضمن ساماندهی آموزش‎‌های بلندمدت، توسعه آموزش‎های کوتاه مدت نیز برای تجمیع و ارتقاء مقطع تحصیلی برنامه‎ریزی شده است که این آموزش‎ها، انقلابی در حوزه آموزش عالی کشور است.

پورعباس تصریح کرد: لازم است با مدیریت جهادی در خدمت توسعه آموزش‎ها باشیم، زیرا هر قدر که محتوا استاندارد شود و مدیریت‎ها در خدمت نظام آموزش مهارتی باشد شاهد توسعه خواهیم بود.

وی یادآور شد: هم اکنون دانشگاه جامع علمی - کاربردی از دل محیط کار مدرسان خود را ساماندهی کرده است و اگر همزمان با تحولات کشور در میزان مهارت مدرسان تحول ایجاد نشود به هدف نخواهیم رسید. باید اذعان کرد اعتماد جوانان به نظام آموزش مهارتی جلب شده و تقریباً 100 درصد دانشجویان این دانشگاه جذب بازار کار شده‌اند، ولی اعتقاد داریم باید کارها توسعه یافته و مدرسان روحیه جهادی داشته باشند.

پورعباس ادامه داد: برای تحقق اهداف این دانشگاه مراکز، مدرسان تمام وقت خود را جذب کنند که این تحول بزرگی در این حوزه است. همچنین ایجاد خوشه‎های فن‌آوری و تبدیل ایده به تولید باید در دستور کار دانشگاه علمی - کاربردی قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، رییس دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان زنجان نیز دراین مراسم، گفت: ساختمان ستاد و مرکز تربیت معلم این دانشگاه در6 طبقه با بیش از3 میلیارد تومان اعتبار افتتاح شده و پروژه دیگر ساختمان فرهنگی، کارگاهی و ورزشی ابهر است که در 4 طبقه و با اعتبار یک میلیارد و 537 میلیون تومان امروز افتتاح خواهد شد.

محمد فتحی افزود: در استان 16 مرکز فعال دانشگاه جامع علمی - کاربردی با 10 هزار دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود دارد که 33 درصد دانشجویان خانم و 67 درصد آقا در 124 رشته مشغول به تحصیل هستند.