انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: مایکروسافت در حال کار بر روی آپدیت GDR1 برای ویندوز فون ۸.۱
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
درحالی‌که هنوز ویندوز فون ۸.۱ به دست مشتریان بسیاری از گوشی‌های ویندوز فونی نرسیده است، خبر رسیده که مایکروسافت بر روی آپدیت جدیدی با عنوان GDR1 برای این سیستم‌عامل کار می‌کند.


حدود یک هفته پیش خبر رسید که کارمندان بخش ویندوز مایکروسافت در حال تست آپدیت جدیدی برای ویندوز فون ۸.۱ هستند. با این حال چیزی که در آن زمان ابهام داشت، امکانات و ویژگی‌های قرار داده شده در آن بود.
 امروز بالاخره چندین مورد از جزئیات این آپدیت با نام GDR1 منتشر شده است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که با این آپدیت در دسترس قرار خواهد گرفت، پشتیبانی از اسمارت کیس های اختصاصی ویندوزفونی است؛ دقیقا مانند نمونه‌هایی چون Dot View که برای اچ‌تی‌سی وان M8 و QuickWindow که برای ال‌جی G2 و G3 ساخته شده است.
مایکروسافت در حال کار بر روی آپدیت GDR1 برای ویندوز فون ۸.۱ 1
ویژگی جدیدی نیز در کاشی مربوط به ویندوز فون استور اضافه شده است؛ به این صورت که اگر آن را در سایز متوسط طرح‌بندی کنید، به یک کاشی زنده تبدیل خواهد شد. در GDR1 همچنین شرکای مایکروسافت می‌توانند آرایش کاشی‌ها را در صفحه home screen محصولاتشان به‌ دلخواه تغییر دهند.
در دستگاه‌هایی نیز که با اسلات میکرو اس‌دی به بازار می‌آیند، کارخانه‌های تولیدی می‌توانند امکان استفاده از این میکرو اسلات ها را برای آپدیت‌های گوشی فعال کنند. همچنین ویژگی Auto Scan for Updates می‌تواند با تشخیص شرکت سازنده «مخفی» شود.
از ویژگی‌های مهم دیگر آپدیت GDR1 افزودن اطلاعات ویدیو و مکان ثبت آن در ویدیوهای با فرمت MP4 گوشی است. انتظار می‌رود آپدیت جدید در اسمارت‌فون هایی که از آگوست تا سپتامبر به بازار معرفی می‌شوند، اعمال شود.