انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: وزیر علوم : روابط عمومی‌ها نقطه آخر زنجیره فعالیت دانشگاهها هستند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت : روابط عمومی‌ها در نقطه آخر زنجیره فعالیت دانشگاه هاو مراکز پژوهش و فناوری هستند و بدون اطلاع رسانی آنها جامعه از خروجی فعالیت های آموزشی ،پژوهشی و تربیتی مراکز علمی اطلاع پیدا نمی کند .

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتررضا فرجی دانا در همایش سراسری مدیران روابط عمومی دانشگاهها و مراکز پژوهش و فناوری اظهار داشت : اهمیت بالای روابط عمومی در دانشگاهها و مراکز پژوهش و فناوری انکار ناپذیراست و اگر فعالیت واحدهای روابط عمومی نباشد جامعه در ارزیابی خود نسبت به عملکرد مراکز علمی دچار ابهام می شود.

وی ضمن تاکید بر اصلاح و تدوین آیین نامه ها برای تقویت جایگاه روابط عمومی دانشگاهها و مراکز پژوهش و فناوری گفت : تغییر نگرش یک موضوع فرهنگی است که با توصیه و بخشنامه تغییر نمی کند و جایگزینی مسئولان نیز تغییری در جایگاه روابط عمومی در سازمان نمی کند همانگونه که نگرش ها به پژوهش و آموزش نیز تغییری نکرده است.

وزیر علوم تاکید کرد: مدیران روابط عمومی دانشگاهها و مراکز پژوهش و فناوری نظام جامع پیشنهادها و انتقادها را در سازمان متبوع خود ایجاد کنند و نظرات و دیدگاه‌های موجود در خصوص عملکرد مدیران را به آنها انتقال دهند که در این راستا می توانند از سامانه‌های الکترونیکی نیز بهره بگیرند.

فرجی دانا افزود: از آنجا که تمرکز رسانه ها بر محور ریاست دانشگاه یا مرکز پژوهشی و فناوری است واحدهای روابط عمومی نیز بیشترین تراکم فعالیت اطلاع رسانی و اجرایی خودرا در این حوزه دارند لکن باید توجه کنند اطلاع رسانی در خصوص فعالیت ها و عملکرد رئیس سازمان در راستای اهداف سازمانی تنها وظیفه روابط عمومی نیست بلکه عملکرد کلیت سازمان مدنظر است.

وی گفت : به کمبودهای مراکز روابط عمومی دانشگاهها و مراکز پژوهش و فناوری از حیث نیروی انسانی و امکانات آگاهی داریم ولی باید برای جبران آنها به وضعیت اقتصادی دولت و واقعیات موجود توجه کنیم.

وزیر علوم همدلی و همفکری را عامل موفقیت و پیروزی ملت ایران در دوران "پیچ تاریخی " دانست و اهمیت گردهمایی مدیران روابط عمومی دانشگاهها و مراکز پژوهش و فناوری را در مرتبه نخست برای افزایش همدلی و سپس برای رایزنی در خصوص مسائل جاری این بخش ارزیابی کرد.

گفتنی است : همایش سراسری مدیران روابط عمومی دانشگاهها و مراکز پژوهش و فناوری امروز با حضور بیش ار 170نفر از مدیران و کارشناسان روابط عمومی در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد و مدیران روابط عمومی پس از سخنرانی وزیر علوم و تعدادی از معاونان این وزارت نظرات و پیشنهادهای خودرا مطرح کردند.