انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: جشنواره قرآنی دانشگاه علمی کاربردی شهریور ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سرپرست دفتر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 9 هزار نفر در دهمین دوره جشنواره قرآن و عترت این دانشگاه ثبت نام کرده‌اند، گفت: مرحله کشوری این جشنواره شهریور ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود.​

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، سلیمان عباسی، سرپرست دفتر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه ثبت نام برای حضور در جشنواره قرآن و عترت این دانشگاه در بخش شفاهی 20 اردیبهشت‌ماه پایان یافته است گفت: البته در بخش‌ کتبی تا سوم خردادماه و در بخش‌های پژوهشی، ادبی، هنری و فناوری تا زمان ارسال آثار که پایان خردادماه است، زمان برای ثبت نام در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 9 هزار نفر در این جشنواره ثبت نام کرده‌اند، افزود: از این تعداد نزدیک به سه هزار نفر در بخش شفاهی ثبت نام کرده‌اند، این آمار در روزهای آینده نیز بیشتر خواهد شد؛ چرا که مهلت ثبت نام در بخش‌های زیادی از جشنواره همچنان ادامه دارد.

سرپرست دفتر برنامه­ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: پس از پایان ثبت نام مرحله استانی، مسابقات آغاز می‌شود و در ادامه آن نیز مرحله کشوری که میزبان آن استان کرمانشاه است در شهریورماه برگزار خواهد شد.

عباسی در مورد تغییرات این دوره از مسابقات نسبت به ادوار گذشته اظهار کرد: در این دوره از مسابقات در بخش شفاهی دو رشته و در بخش کتبی دو رشته به مجموع رشته‌ها اضافه شده است؛ ضمن اینکه در سال گذشته مسابقات بخش پژوهش و فناوری به صورت مشترک برگزار می‌شد اما در دهمین دوره این بخش به دو بخش مجزا تقسیم شده است.

عباسی در مورد سایر رشته‌های این جشنواره نیز گفت: در بخش پژوهشی که امسال به صورت یک بخش مجزا برگزار می‌شود، دانشجویان در رشته مقاله‌نویسی با موضوع قرآن و عترت و سبک زندگی اسلامی و قرآن و عترت و علوم، برگزار می‌شود، شرکت می­کنند. تولید نرم‌افزار و وبلاگ‌نویسی در بخش فناوری، شعر، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی و فیلمنامه‌نویسی در بخش ادبی و خوشنویسی، نقاشی، ‌نماهنگ، عکس، ‌تذهیب، فیلم کوتاه، معرق، پویانمایی و طراحی پوستر در بخش هنری از دیگر رشته‌هایی است که در این جشنواره برگزار می‌شود.

وی با اشاره به رشته‌های بخش مدرسان و کارکنان، اظهار کرد: در سطح مدرسان و کارکنان نیز مسابقات در سه بخش شفاهی، کتبی و پژوهشی برگزار می‌شود که در بخش شفاهی اساتید و کارکنان می‌توانند در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ پنج جزء پیوسته، حفظ 10 جزء پیوسته، حفظ 20 جزء پیوسته و حفظ کل قرآن کریم با یکدیگر به رقابت بپردازند.