انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: در وزارت خارجه به روی همه دانشجویان باز است
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزیر امور خارجه تاکید کرد: به هیچ وجه نمی‌پذیریم که کشوری دانشجویان کشور دیگر را از تحصیل محروم کند.

به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسن قشقاوی در مراسم تقدیر از دانش‌آموختگان غیرایرانی کشور با بیان اینکه ما حق توسعه را جزو حقوق بشر می‌دانیم، اظهار کرد: حق دانش و توسعه جزو حقوق ذاتی بشر محسوب می‌شود و نمی‌توان نسلی را به هر بهانه‌ای از کشورهای دیگر از فراگیری دانش محروم کرد.

وی با بیان اینکه وزارت خارجه در را به روی همه دانشجویان باز می‌کند، تصریح کرد: هیچ محدودیتی برای کسب علم دانشجویان در کشور قائل نیستیم.

معاون وزیر امور خارجه کشور با بیان اینکه ما آمادگی داریم با تمامی کشورهایی که با آنها ارتباط داریم همکاری و تفاهم علمی داشته باشیم، گفت: ما آمادگی صدور ویزا و اقامت علمی داریم و در همه مذاکرات آماده‌ایم که بخشی از آن علمی باشد.

قشقاوی خاطرنشان کرد:‌ زمانی که ما برای مذاکره در کشورهای مختلف دور یک میز می‌نشینیم گاها می‌بینیم که برخی از افراد دید بهتری نسبت به ایران دارند و پس از آنکه تحقیق می‌کنیم می‌بینیم که زمانی در ایران بوده‌اند.

وی با بیان اینکه علم میراث مشترک بشریت است و مرز جغرافیایی نمی‌شناسد، تصریح کرد: شما در ایران مهمان ما بودید و خوب و بد را دیدید اما امیدواریم که بد را بیاندازید و خوب را بپردازید و ناقل خوب فرهنگ ایرانی برای کشورتان باشید.