انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: حاشیه نگاری ایسنا از نشست خبری رییس دانشگاه علامه
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
نشست خبری روز یکشنبه رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با حاشیه‌هایی همراه بود.

به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این نشست که با حضور دکتر حسین سلیمی و جمعی از معاونان وی برگزار شد، تعدادی از خبرنگاران حاضر از دانشجویان خود این دانشگاه ( دانشگاه علامه رشته ارتباطات و روزنامه‌نگاری دارد) بودند که همین موضوع سبب شد موضوعات به صورت جزئی‌تر و اساسی‌تر از رئیس دانشگاه پرسیده شود.

در همین راستا در حالی که از سوی رئیس دانشگاه عنوان شد تنها دو جلسه کمیته انضباطی در هشت ماه گذشته تشکیل شده که بیشتر آنها مربوط به تقلب در امتحانات بوده، یکی از خبرنگاران حاضر گفت: من همین الان از جلسه کمیته انضباطی به این جلسه آمده‌ام.

در ادامه، صحرایی معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: در همه دانشگاه‌های دنیا کمیته انضباطی وجود دارد که هدف آنها انطباق رفتار افراد با محیط اطراف است.

وی همچنین با بیان اشاره به اقدامات مثبت انجام‌شده از زمان حضور دکتر سلیمی در این دانشگاه و بیان اینکه در دانشگاه در هشت ماه گذشته تنها دو جلسه کمیته انضباطی تشکیل شده، تصریح کرد: بیشترین پرونده‌های کمیته انضباطی پرونده‌های امحایی بوده است. هیچ وقت در طول چند سال اخیر سابقه نداشته که ما این تعداد پرونده را امحا کنیم.

صحرایی افزود: در طول هشت ماهه گذشته 30 درصد پرونده‌ها بررسی شده و 70 درصد پرونده‌ها امحایی بوده که بیشترین آنها نیز مربوط به تخلفات در امتحانات، خوابگاه، مباحث آموزشی و حجاب و پوشش بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه دانشجویی که حجاب را رعایت نمی‌کند به عفت و حقوق عمومی احترام نمی‌گذارد، اظهار کرد: با این حال کمیته انضباطی مبنا را بر تذکر لسانی قرار می‌دهد که این موضوع با تشکیل پرونده انضباطی فرق دارد؛ بنابراین دعوت یک فرد به کمیته انضباطی عمدتا به معنای بیان تذکر است نه ایجاد پرونده.

همچنین در این جلسه انتقادات زیادی از سوی برخی خبرنگاران به «رضامراد صحرایی» معاون دانشجویی این دانشگاه صورت گرفت که رئیس دانشگاه علامه به صورت تمام‌قد از او دفاع کرد و گفت: ایشان مدیری بسیار موفق است و اگر در دانشگاه علامه و دیگر دانشگاه‌ها بگردیم مدیری بهتر از وی پیدا نمی‌کنم؛ بنابراین وی را نگه خواهم داشت.

سلیمی خاطرنشان کرد که « آقای صحرایی در دوره‌ای مجری سیاست‌های کلان دانشگاه (دوره ریاست رئیس سابق بر دانشگاه علامه با انتقادهای فراوانی روبرو بود) بوده و چون عده‌ای نمی‌توانستند به دیگران انتقاد کنند، همیشه نوک شمشیر به سمت صحرایی بوده است.»

وی همچنین از عملکرد دکتر ذکیانی معاون فرهنگی‌اش در این مدت دفاع کرد و گفت: مطمئن باشید با حضور ایشان شرایط دانشگاه تغییر خواهد کرد.

در ادامه این جلسه یکی از خبرنگاران درباره خبر یکی از رسانه‌ها مبنی بر ضرب و شتم یک دانشجو در این دانشگاه پرسید که سلیمی در این باره با ابراز تاسف توضیحاتی را بیان کرد.

در ادامه نیز فیلمی که از ورود این دانشجو به دفتر رئیس دانشگاه علامه توسط دوربین‌های مداربسته گرفته شده بود برای خبرنگاران پخش شد که در آن اثری از ضرب و شتم دانشجو دیده نمی‌شد.

در این باره دکتر حداد رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی هم در پاسخ به انتقادات خبرنگاران درباره وجود دوربین‌های مداربسته در دانشگاه اظهار کرد: به هر حال این دوربین‌ها کارکردهای مثبتی نیز مثل این موضوع دارد که مشخص کرد ضرب و شتمی صورت نگرفته است.

همچنین در ادامه این نشست رئیس دانشگاه علامه درباره نظارت پیش از چاپ بر نشریات دانشجویی با بیان مطالبی اظهار کرد: زمانی که در نشریه‌ای مطلبی چاپ می‌شود که به نوعی احکام دینی در حوزه زنان را زیر سوال می‌برد با آن مخالفیم. اگر دانشجویی می‌خواهد آن را چاپ کند با هزینه خود می‌تواند و باید پای آن بایستد.

وی افزود: ما نگرانیم و دلواپسیم.

این صحبت دکتر سلیمی با خنده حضار همراه شد که سلیمی نیز با خنده گفت: خب ما هم دلواپسیم دیگر.

وی در ادامه سخنانش افزود: ممکن است برای برخی دانشجویان بر اثر عدم دقت اتفاقی بیفتد. زمانی که برای من که اکثریت قریب به اتفاق آرای شورای انقلاب فرهنگی را آورده‌ام، اینجور حاشیه‌سازی می‌کنند دیگر در مورد یک دانشجو چه انتظاری دارید.

همچنین در ادامه صحبت‌های رئیس دانشگاه علامه درباره موضوع ضرب و شتم یک دانشجو، معاون دانشجویی این دانشگاه هم تصریح کرد: در دهم تیرماه سال گذشته اعضای گروه مربوطه با 14 امضا از توهین و هتاکی این دانشجو به کمیته انضباطی شکایت کردند.

وی افزود: این دانشجو سه ترم پیاپی مشروط بوده و علیرغم آن در امتحان جامع شرکت می‌کند که این خلاف قانون است. با پیگیری‌هایی که انجام شد و ادعای دانشجو گفته شد که استادی از بیرون دانشگاه می‌آمده و برگه او را صحیح می‌کرده است.

صحرایی با بیان اینکه استادی که این دانشجو به او توهین کرده بود در ششم بهمن ماه سال گذشته به رئیس دانشگاه مراجعه کرده و تقاضای برخورد با این دانشجو را می‌کند گفت: اما دکتر سلیمی در نامه‌ای به من گفت که تعجیلی در طرح این شکایت در کمیته انضباطی نیست و اگر این موضوع حاد شد به او تذکر دهید چرا که استاد باید دلش دریا باشد و از این موضوعات بگذرد.

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه من این دانشجو را صدا کردم تا با او صحبت کنم تصریح کرد: این دانشجو از لحاظ بیانی اصلا حرمت را نگه نمی‌دارد و دانشگاه نیز طبق ضوابط موجود موضوع را هم در کمیته انضباطی و هم در آموزش پیگیری کرده و اقدام خواهد کرد.