انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: امضاء تقاهم‌نامه بین دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه کویت
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه کویت، به عنوان بزرگ ترین دانشگاه حوزه خلیج فارس، تفاهم نامه همکاری امضاء کرد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه‌ فارس، در نشست مشترکی که میان رئیس و اعضای هئیت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با رئیس دانشگاه کویت و هیئت همراه او برگزار شد، طرفین با تاکید بر قرابت جغرافیایی با یکدیگر، رفت و آمدهای فراوان میان استان فارس و کشور کویت و هم چنین پتانسیل بالای این استان در زمینه علوم پزشکی و درمانی، تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

دکتر محمدهادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست با مثبت ارزیابی کردن حضور این هیئت کویتی در کشور ایران و به ویژه استان فارس، تصریح کرد: در این دیدار در خصوص تبادل دانشجویان دوره‌های فوق تخصصی و فلوشیپ، مذاکراتی صورت گرفت که امیدواریم در آینده نزدیک تحقق یابد.

وی بیان داشت: امضای این تفاهم نامه این دو دانشگاه را به یکدیگر نزدیک تر ساخته و سبب تبادل دانش طرفین و رشد جایگاه علمی هر کدام از طرفین در منطقه خواهد شد.

رئیس دانشگاه کویت نیز در این نشست با بیان اینکه نظر بسیار مثبتی نسبت به سطح علمی ایران و دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سفر به ایران داشته است، تصریح کرد: دانشگاه کویت با بسیاری کشورها و مراکز تحقیقاتی دنیا ارتباط برقرار کرده است و هم اکنون نیز در پی افزایش سطح تعاملات با ایران و دانشگاه‌های معتبراین کشور است.

دکت عبدالطیف البدر افزود: امیدواریم دریاهای میان دو کشور فاصله‌ای میان ما ایجاد نکند و با افزایش دوستی‌های طرفین، دو کشور آینده درخشان تری در زمینه امورعلمی داشته باشند.

وی پژوهش و تحقیق را استخوان بندی همه فعالیت‌های علمی عنوان کرد و گفت: این دو دانشگاه در این زمینه می‌توانند موجب تکامل یکدیگر بوده و سبب ارتقاء سطح علمی طرفین در زمینه‌های مختلف شوند.

رئیس دانشگاه کویت دو کشور ایران و کویت را کشورهای دوست و همسایه دانست و با اشاره به بازدید از بخش پیوند اعضای بیمارستان نمازی شیراز و مشاهده قابلیت‌های این بخش درمانی، ابراز داشت: امیدواریم در آینده این خدمت پزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کویت ارتقاء یابد.

دکتر البدر یادآور شد: علاوه بر پیوند کبد، این دو دانشگاه می توانند در زمینه‌های مختلف با یکدیگر تعامل داشته باشند.