انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: کرمانشاه در رتبه 25 کشوری در شاخص جمعیت دانشجو
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: اگر همین امروز یکجا 22 هزار دانشجو به تعداد فعلی دانشجویان استان اضافه شود و از سوی دیگر هیچ دانشجویی به دیگر استانهای کشور اضافه نشود، تازه به میانگین کشوری می رسیم!

دکتر علی اکبر اختری در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه از نظر شاخص جمعیت دانشجویی رتبه 25 کشوری را داریم، اظهارکرد: جمعیت دانشجویی استان کرمانشاه 4700 نفر در هر 100 هزار نفر جمعیت است که این رقم بسیار پایین و برای توسعه استان بسیار تاسف بار است.

وی افزود: به عنوان روسای دانشگاه های استان به مردم کرمانشاه مدیونیم، چراکه مردم کرمانشاه حق شان این نیست که برای ادامه تحصیل مهاجرت کرده و مثلا به استان سمنانی بروند که جمعیت دانشجویی اش 16 هزار دانشجو در هر 100 هزار نفر جمعیت است.

رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: مجموع دانشجویانی که در استان کرمانشاه تحصیل می کنند حدود 100 هزار نفر است و این درحالیست که اغلب رشته هایی که در این استان وجود دارد، خیلی اشتغالزا نیستند و این شرایط یعنی ما از یک توزیع نامتوازن بهره مندیم.

اختری تصریح کرد: بر اساس آمار موجود استان کرمانشاه یک استان مهاجرفرست است، به گونه ای که 28 درصد مهاجرت های استان تنها به دلیل ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد صورت می گیرد و این بسیار جای تاسف دارد که مردم کرمانشاه تنها برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد از استان مهاجرت کنند.

وی با اشاره به ضعف شدید دانشگاه های استان در زمینه تحصیلات تکمیلی، اظهارکرد: استان کرمانشاه از کمبود رشته های تحصیلات تکمیلی بسیار رنج می کشد و اغلب دانشگاه های استان تنها در مقاطع کارشناسی دانشجو دارند.

رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه تاکید کرد: باید حتما به سمت توسعه رشته های تحصیلات تکمیلی در تمام دانشگاه های استان برویم.

اختری خاطرنشان کرد: مسئولین استان که بیشتر به فکر کارهای ویترینی و کارهای زودبازده بوده اند، در برابر شرایط فعلی دانشگاه های استان مسئولند.