انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بررسی قانونی بودن بورسیه‌ها
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
یک عضو کمیته بررسی کننده وضعیت پرونده سه هزار دانشجوی بورسیه گفت: در حال بررسی ورودی بورسیه‌ها هستیم که ببینیم آیا از طریق آزمون و قانونی بوده است یا قانون را دور زده‌اند و بدون آزمون به این مقطع راه‌یافته‌اند.

جواد هروی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آخرین بررسی‌های انجام شده مربوط به پرونده سه هزار دانشجوی بورسیه در مقطع دکترا گفت:‌ کمیته آموزش عالی مجلس نسبت به دوره‌های تحصیلات تکمیلی حساسیت ویژه‌ای دارد و طبیعتا برای ما ورود افراد به دوره‌های دکترا و در سطوح عالی خیلی مهم است. همان‌طور که مباحث مربوط به دانشجویان ستاره‌دار مهم بود و امروز نیز از میان 20 نفر یک نفر انتخاب شده و در دوره دکترا تحصیل می‌کند.

این عضو کمیته بررسی کننده پرونده سه هزار دانشجوی بورسیه اظهار کرد: بنابراین در همین راستا وضعیت دانشجویان بورسیه نیز حائز اهمیت است و ما الان در حال بررسی هستیم که مشخص شود حضور بورسیه ها از طریق قانونی و آزمون بوده است و یا اینکه بدون آزمون بوده و قانون را دور زده‌اند.

هروی تصریح کرد: در حال حاضر کمیته بررسی کننده که تحقیقاتش را انجام داده است باید هم‌فکری کرده و به یک وحدت رویه برسد. البته برای من خیلی مسائل محرز است که طبیعتا بعد از اعلام کمیته، نظرم را به رسانه‌ها خواهم گفت.

وی افزود: شاید یکی از مهم‌ترین مبانی که باعث شد به این نتیجه برسم این بود که بحث ظرفیت آزمون علاوه بر آزمون دکترا در بحث ورودی‌ها نیز خیلی مهم است یعنی صیغه تازه‌ای یا واژه‌ای مطرح شده به نام تبدیل شدن به داخل. لذا برای ما باید محرز شود که آیا این به معنای کار موازی با آزمون دکترا است که اگر اینگونه است، چگونه فردی که در دوره دکترا شرکت می‌کند، باید از یک رقابت سخت بگذرد اما بورسیه‌های تبدیل به داخل براساس یک فرآیند کاملا ساده تبدیل به دانشجوی دکترا شوند و برخلاف دانشجویان دوره دکترا با معدل‌های بسیار پایین هم استخدام می‌شوند؟