انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: آیین‌نامه شورای راهبردی برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد تصویب شد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
در نشست شورای راهبردی برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی که به ریاست دکتر حمید میرزاده برگزار شد، آیین نامه شورای راهبردی برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی تصویب شد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، جلسه شورای راهبردی برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر حمید میرزاده تشکیل شد.

در این جلسه آیین نامه شورای راهبردی برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی که از سوی معاونت برنامه ریزی در 6 بند تدوین شده بود از سوی اعضا بررسی و با اصلاح بخش‌هایی از آن به تصویب رسید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه با تاکید بر این موضوع که هیچ فعالیتی بدون برنامه ریزی و هدف گذاری ماندگار و پایدار نیست، گفت: این که در کشور ما برخی از پروژه‌ها به سرانجام نمی رسد و سال‌های متوالی معطل می‌ماند تنها به علت نبود برنامه ریزی است.

وی افزود: اگر در جریان اجرای پروژه‌ها، برنامه ریزی و راهبردی وجود نداشته باشد و بدون توجه به زمان بندی و تعیین شاخص و فرآیند پایش انجام نگیرد به طور حتم به اهداف و نتیجه دلخواه نخواهیم رسید و این موضوع باید در تمامی فعالیت‌های دانشگاه آزاد مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه شورای راهبردی برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی وظیفه ای فرابخشی دارد، اظهار داشت: وظیفه این شورا به هیج وجه مانند شورای سایر معاونت ها در حوزه برنامه ریزی، تخصصی نیست و هر معاونت بر اساس ماموریت و و ظایف خود برنامه راهبردی و عملیاتی را ارائه می دهد، بنابراین این شورا نباید در انجام وظایف خود دچار موازی کاری با شوراهای تخصصی معاونت ها شود.

وی ادامه داد: شورای راهبردی برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی باید با تعیین شاخص های کمی و کیفی به پایش فعالیت معاونت ها در مسیر تحقق برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت دانشگاه بپردازد و تدوین برنامه های تخصصی معاونت ها بر اساس الگوی یکسان برنامه ریزی دانشگاه که از طرف معاونت برنامه ریزی ارائه و به تصویب شورای برنامه ریزی خواهد رسید، صورت می گیرد.

میرزاده با بیان اینکه بررسی و تلفیق تمامی برنامه معاونت های مختلف و تطابق آن با سیاست گذاری های کلی دانشگاه وظیفه شورای راهبردی برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی است، تصریح کرد: برنامه معاونت آموزشی که اخیرا به تصویب رسیده است در جلسه هفته آینده این شورا بررسی شده و بعد از اعمال نظرات اعضای این شورا ابلاغ شود.