انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بیانیه وزارت علوم درخصوص محکومیت حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری با صدور بیانیه ای حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کرد .

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، متن کامل این بیانیه بدین شرح است :

در ماه مبارک رمضان و در آستانه روز جهانی قدس و در شرایطی که منطقه خاورمیانه در آتش جهل و حقد گروه­های تندرو می سوزد، رژیم اشغالگر صهیونیستی بار دیگر مردم بی­دفاع و بی­گناه فلسطین بویژه ساکنان نوار غزه را مورد حملات ددمنشانه خود قرار داده است. این در حالی است که مجامع جهانی مسئول و نهادهای منطقه­ای بویژه کشورهایی که خود را مدافع حقوق بشر و آزادی­های مشروع انسانی می­دانند، هنوز اقدام شایسته و بایسته­ای برای توقف کشتار کودکان، زنان، مردان و سالخوردگان و غیر نظامیان انجام نداده­‌اند.

جامعه دانشگاهی ایران ضمن ابراز همدردی با مردم بی­دفاع و بی گناه فلسطین و محکوم کردن این جنایات، از مجامع و نهادهای بین­المللی مسئول تقاضا دارد در قبال جنایات غیر قابل دفاع و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی سکوت نکرده و از تمام ظرفیت­های حقوقی و قانونی خود در جهت متوقف کردن این جنایات استفاده کنند.

در عین حال جامعه دانشگاهی ایران، از دانشگاه­ها، دانشگاهیان ، فرهیختگان و چهره­‌های سرشناس و صاحب نفوذ علمی جهان اسلام می­‌خواهد که با همه توان از همه امکانات مادی و ظرفیت‌­های معنوی و فکری خود برای محکومیت این اقدامات استفاده کنند و با ایجاد فضای فکری، گفتمانی و رسانه‌­ای ضد جنگ و خشونت، رژیم غاصب صهیونیستی را وادار به توقف حملات و تجاوز نمایند. همچنین از مجامع و نهادهای بین­المللی انتظار می­رود عوامل جنایتکار صهیونیستی را به دلیل زیر پا گذاشتن مقررات بین­المللی و بدیهی­‌ترین حقوق بشری، مورد تعقیب و محاکمه فوری قرار دهند.