انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: اختلاف سلیقه میان برخی نمایندگان مجلس و وزارت علوم دلیلی موجه برای استیضاح نیست
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: در فعالیت‌های دکتر فرجی دانا خطایی بزرگ و آشکار که منجر به استیضاح وی شود، دیده نشده است.

دکترعباس شیخ‌الاسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، با بیان اینکه متفاوت بودن نقطه نظرات بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با وزیرعلوم دلیلی بر استیضاح وی نمی‎‌باشد، اظهارکرد: هیچ زمان کسی را به خاطر انجام امور اجرایی استیضاح نمی‌کنند و این اختلاف سلیقه بین نمایندگان مجلس و وزارت علوم دلیلی موجه در استیضاح یک وزیر نیست.

وی با اشاره به اینکه نماینده‌های مجلس شورای اسلامی می‌توانند وزیران و نیز رئیس جمهور را استیضاح کنند، خاطرنشان کرد: مبنای استیضاح در حقیقت عملی خلاف اصل است؛ اصل این است که وقتی به یک وزیر یا رئیس جمهور رای اعتماد دادند، تا زمانی که این اعتماد سلب نشده و تخلف بزرگی از سوی رئیس جمهمور و یا وزیر صورت نگرفته است، استیضاح نباید انجام شود.

این حقوقدان گفت: من در عملکرد دکتر فرجی‌دانا خطایی بزرگ و آشکار مشاهده نمی‌کنم و دلایلی که نماینده‌ها ذکر کرده‌اند در حد استیضاح نیست.

شیخ‌الاسلامی عنوان کرد: دکتر فرجی‌دانا به عنوان یک وزیر اختیاراتی در انتخاب مدیرانش دارد؛ ما باید اختیارات یک وزیر را به رسمیت بشناسیم تا وی بتواند امور اجرایی را به درستی انجام دهد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با اشاره به نقاط مثبت این وزارتخانه تصریح‌کرد: مدتی است فضای دانشگاه‌ها باز و آرام شده است؛ اساتید و دانشجویان امیدوار شدند که در خانه خودشان یعنی دانشگاه امنیت و مصونیت دارند تا بیانشان را مطرح کنند، که این از نقاط قوت وزیر علوم است.

شیخ‌الاسلامی با اشاره به مساله بررسی بورسیه دانشجویان گفت: وزیر علوم تحقیقات و فناوری در خصوص بورسیه دانشجویان نقطه نظراتی دارد که با نقطه نظرات نمایندگان مجلس فرق می‌کند؛ این تفاوت نظر نمی‌تواند دلیلی بر استیضاح این وزیر باشد.

این حقوقدان افزود: دکتر فرجی‌دانا اختیار دارد که در وزارت‌خانه‌اش سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری کند؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به تصمیم‌گیری‌های وزیر علوم احترام بگذارند؛ تا زمانی که فرجی‌دانا در جهت مخالف و مغایر قانون کاری انجام نداده باشد، به نظر من استیضاح معنایی ندارد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با اشاره به جو آرامی که در دانشگاه‌ها موجود است، خاطرنشان ‌کرد: باید صبر کنیم، چهار سال وزارت وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری تمام شود تا قضاوتی صحیح و کلی در خصوص افزایش کمی و کیفی دانشگاه‌ها و آموزش عالی در آینده داشته‌ باشیم.