انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بورسیه‌ها سازمان بازرسی را به وزارت علوم کشاند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مدیر کل دفتر وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد:‌ نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور برای بررسی پرونده بورسیه‌های غیرقانونی دکتری در وزارت علوم مستقر شده‌اند.

دکتر عبدالحسین فریدون در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: سازمان بازرسی کل کشور با توجه به مسائل مختلف در وزارت علوم مستقر می‌شوند و در حال حاضر نیز در حال بررسی پرونده‌ بورسیه‌های غیرقانونی دکتری هستند.

براساس اعلام وزارت علوم، از سال 88 تا 92 حدود 3000 نفر بدون آزمون در دوره دکتری دانشگاه‌ها پذیرفته و بورسیه شده‌اند که از این تعداد معدل کارشناسی 228 نفر زیر 14 و معدل کارشناسی ارشد 305 نفر زیر 16 بود، 235 نفر نیز معدل نداشتند، 325 نفر فاقد هم شرط سنی بودند و183 نفر سند محضری برای تعهد خدمت نسپرده بودند.

انتصاب‌ روسای دانشگاه‌ها پس از استعلام
وی درباره ادعای برخی نمایندگان مبنی بر مشکل استعلام برخی روسای دانشگاه‌ها نیز اظهار کرد: از زمانی که بنا شد استعلام انجام شود برای تمامی احکامی که صادر شده، از مراجع ذیربط استعلام و تایید آنها کسب شده است.

آخرین وضعیت انتخاب رییس دانشگاه شریف
فریدون درباره سرنوشت سرپرست دانشگاه شریف نیز اظهار کرد: دو گزینه‌های پیشنهادی آقایان مسعودنیلی و فتوحی به وزارت علوم معرفی شده‌اند، اما هنوز بررسی‌ها ادامه دارد و به جمع بندی نهایی نرسیده‌ایم.