انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: نشست صمیمانه خیرین آموزش عالی با وزیر علوم
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ضیافت افطاری و نشست صمیمانه خیرین آموزش عالی با حضور وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری شب گذشته در این وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دراین نشست که با حضور دکتر فرجی دانا وزیرعلوم، دکتر امید رییس کمیته خیرین وزارت علوم و دکتر نصیری قیداری معاون حقوقی وزارت علوم برگزار شد، خیرین وزارت علوم با بیان دیدگاه و نظرات خود، به مشکلاتی در زمینه سختگیری‌های مالیاتی، مشکلات اساسنامه بنیادها و ... اشاره کردند.

بر اساس گفته‌های رییس کمیته خیرین وزارت علوم در حال حاضر طرح‌های عمرانی که با مشارکت خیّرین در آموزش عالی ساخته شده شامل 100 طرح با زیر بنایی حدود 300 هزار متر مربع ساخته شده است و همچنین 49 طرح با زیربنایی حدود 180هزار متر مربع در حال ساخت است که مجموعا اعتبار این 149 طرح حدود 4700 میلیارد ریال می باشد.

امید گفت: درحوزه خیرین وزارت علوم 400 خیر شناسایی شده‌اند که از این تعداد 350 نفر از خیرین و 50 نفر از واقفین این حوزه هستند.

وی اظهار کرد: طبق گزارشات اعلام شده 65 هزارمتر مربع فضای عمرانی آموزشی، کمک آموزشی، رفاهی و پژوهشی با اعتباری حدود 650 میلیارد ریال به دست خیّرین شرکت کننده در نشست صمیمانه با وزیر ساخته شده است. همچنین 54 هزارمتر مربع فضای عمرانی با اعتباری حدود 540 میلیارد ریال نیزحال ساخت است.

رییس کمیته خیرین در این نشست تاکید کرد که بودجه دانشگاه‌ها و کمک‌های دولت کفاف ساخت و ساز در دانشگاه‌ها را نمی‌دهد و بر اساس بودجه‌های کنونی و نحوه تخصیص آنها اتمام این طرح‌ها تا 20 سال طول خواهد کشید و خیرین دانشگاه سازعلاوه بر ساخت ساختمان دانشکده می‌توانند به ساخت خوابگاه‌ها و تجهیز آزمایشگاه‌ها اقدام کنند.