انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: وزیرعلوم منشاء تحولات مثبتی در دانشگاه‌ها بوده است
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
عضو هیات علمی دانشگاه‌های فردوسی و آزاد اسلامی مشهد با اشاره مساله استیضاح وزیرعلوم گفت: دکتر فرجی دانا منشاء تحولات خوبی در دانشگاه‌ها شده است.

دکتر غلامرضا خواجی در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، تغییر و تحولات صورت گرفته در دانشگاه‌ها را بسیار لازم و جزیی از خواسته‌های مردم از دولت یازدهم دانست و اظهارکرد: تغییر و تحولات صورت گرفته در دانشگاه‌ها بسیار لازم و جزیی از خواسته‌های مردم از این دولت است و هر جریان فکری که می‌خواهد روند استیضاح را تحلیل کند، باید به نظر و انتخاب مردم احترام بگذارد.

وی افزود: یک دولت جدید با یک تفکر جدید روی کارآمده است که 70 تا 80 درصد مردم و دانشگاهیان به چنین جریانی رای داده‌اند؛ ما باید به مردم و دولتی که در انتخابات پیروز شده‌اند، احترام بگذاریم.

عضو هیات علمی دانشگاه‌های فردوسی و آزاد اسلامی مشهد تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی به وزرای این دولت رای اعتماد داده است؛ از زمانی که وزیر علوم شروع به فعالیت کرده و تغییر و تحولاتی در دانشگاه‌ها صورت گرفته است، اما مشکل خاصی پدید نیامده است؛ اگر نمایندگان مجلس در بعضی از این تغییر و تحولات تخلفی می‌بینند، راه حل قانونی آن استیضاح یک وزیر در مجلس نیست.

این استاد دانشگاه در ادامه عنوان کرد: در کشور ایران، نهادها و مکان‌هایی جهت رسیدگی به تخلفات افراد وجود دارد؛ تغییرات و تحولات صورت گرفته در دانشگاه‌ها به نظر برخی افراد صحیح نیست، درحالی که این تغییرات به نظر مردم صحیح است. اگرهم تخلفاتی وجود دارد، باید در مکان‌های رسیدگی به تخلفات مطرح شود.

با تغییر روسای دانشگاه‌ها، آرامش به دانشگاه‌ها بازگشته است
عضو گروه حقوق معاونت پژوهشی سازمان بسیج اساتید کشوربا بیان اینکه حضور نیروهای جدید در دانشگاه‌های خراسان رضوی موجب آرامش در فضای این دانشگاه‌ها شده است، افزود: دکتر فرجی‌دانا به عنوان وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری توانسته تغییر و تحولات خوبی را در دانشگاه‌ها انجام دهد.

وی بررسی مساله بورسیه‌های دانشجویی را حق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانست و تصریح کرد: وزارت‌علوم، تحقیقات و فناوری تشخیص داده است که در این بورسیه‌ها بررسی مجدد صورت پذیرد؛ مردم و دانشگاهیان منتظر هستنند که ببینند آیا بورسیه‌های اعطا شده از روی حساب بوده و یا خیلی از روی ضابطه نبوده است.

خواجی در ادامه گفت: فضای سیاسی و استیضاح اجازه فعالیت به این وزارتخانه را نمی‌دهد و این کارها دخالت در امور اجرایی دولت است.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد تغییرات صورت گرفته در دانشگاه‌ها را حق دولت و وزارتخانه عنوان کرد و افزود: اگر قرار باشد مدیری تغییر کند، ولی مجبور باشد از خط مشی و برنامه‌هایی که مدیران سابق برنامه‌ریزی کرده‌اند استفاده کند، نیازی به انتخابات نبود؛ در این صورت باید دولت قبلی 8 سال دیگر فعالیت می‌کرد.

وی افزود: مردم از دولت جدید انتظار دارند که برنامه‌هایش را عملی کند و اگر موافقان استیضاح، آزاد اندیشند، باید صبر کنند تا دولت برنامه‌های خودش را پیاده کند.

خواجی فضای هشت سال گذشته را فضایی خاص دانست و خاطرنشان ‌کرد: فضای هشت سال گذشته باید شکسته می‌شد؛ دولت گذشته روش‌ها و تندروی‌های خاصی را در جامعه اعمال نمود که دولت جدید با هدف ایجاد اعتدال در جامعه کارهایی را انجام داده است که مردم را راضی کرده است.

استادیار دانشگاه فردوسی مشهد اظهارکرد: اگربه نظام و اصول آن اعتقاد داریم و بخواهیم که این نظام رشد کند، باید به رأی مردم احترام گذاریم؛ این استیضاح دخالت درکارهای اجرایی دولت است که پسند مردم نیست.