انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: ترسناک* ترین موجودات آب شیرین+عکس
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
شاید خیلی*ها تصور کنند که آبزیان خطرناک فقط در آب*های آزاد و شور زندگی می*کنند، اما نشنال*جئوگرافیک در گزارشی تصویری، ۱۳ جانور ترسناک ساکن آب*های شیرین سراسر جهان را معرفی کرده است.

عنکبوت جالوت پرنده* خوار
ترسناک* ترین موجودات آب شیرین+عکس 1

سفره* ماهی غول*
ترسناک* ترین موجودات آب شیرین+عکس 1


تمساح نیل
ترسناک* ترین موجودات آب شیرین+عکس 1

ببر ماهی
ترسناک* ترین موجودات آب شیرین+عکس 1


مار ماهی برق دار ا
ترسناک* ترین موجودات آب شیرین+عکس 1

عنکبوت غواص
ترسناک* ترین موجودات آب شیرین+عکس 1

ماتاتا
ترسناک* ترین موجودات آب شیرین+عکس 1



گربه ماهی غول پیکر
ترسناک* ترین موجودات آب شیرین+عکس 1

مار اناکوندا

ترسناک* ترین موجودات آب شیرین+عکس 1
ماهی پیرانا
ترسناک* ترین موجودات آب شیرین+عکس 1
ماهی سرماری

ترسناک* ترین موجودات آب شیرین+عکس 1


ماهی خون آشام
ترسناک* ترین موجودات آب شیرین+عکس 1

گربه ماهی کندیرو

ترسناک* ترین موجودات آب شیرین+عکس 1
عنکبوت جالوت پرنده*خوار: دومین عنکبوت بزرگ دنیا، عنکبوت جالوت است که به خانواده رطیل*ها تعلق دارد. این عنکبوت نام ترسناک خود را پس از آن به دست آورد که کاوشگران دوران ویکتوریا شاهد بودند که یکی از این عنکبوت*ها در حال بلعیدن یک مرغ مگس*خوار است.
این عنکبوت*های بزرگ ساکن زمین*های باتلاقی جنگل*های بارانی شمال آمریکای جنوبی هستند، جایی*که می*توانند تا ۳۰ سانتی*متر رشد کنند و به وزنی بیش از ۱۷۰ گرم برسند. مانند بسیاری از دیگر گونه*های عنکبوت، نوع ماده این عنکبوت نیز ممکن است نوع نر را پس از جفت*گیری بخورد. تا حدی به همین دلیل است که نوع نر عمری بین ۳ تا ۶ سال دارد، در حالی*که ماده*ها بین ۱۵ تا ۲۵ سال عمر می*کنند. اما بر خلاف اسم این عنکبوت، پرندگان غذای اصلی جالوت پرنده*خوار نیستند. آنها ترجیح می*دهند که حشرات و سایر بی*مهرگان را بخورند، گرچه گاهی اوقات مهره*داران کوچک را نیز می*خورند. این عنکبوت*های بزرگ اغلب برای انسان خطرناک نیستند، اما اگر مزاحم آنها بشوید می*توانند شما را نیش بزنند که به اندازه نیش زنبور درد خواهد داشت. آنها همچنین می*توانند تارهایی را رها کنند که باعث خارش پوست می*شود.
.
ماهی پیرانا: پیراناها که شهرت بدشان را به خاطر دندان*های تیز و اشتهای سیری*ناپذیرشان دارند، ساکن حوزه رودخانه*های اصلی آمریکای جنوبی هستند. این ماهیان همه*چیزخوار به دلیل علاقه وافرشان به گوشت شهرت دارند. اما بر خلاف داستان*های نفس*گیر و ترسناک کاوشگران اولیه، پیراناها به ندرت به انسان حمله می*کنند.
مشهورترین داستانی که در مورد پیراناها وجود دارد، سفر تاریخی تئودور روزولت (رییس*جمهور اسبق آمریکا) به برزیل است که در طی این سفر، وی گروهی از ماهیان پیرانا را دید که در چند ثانیه جسد یک گاو را تکه تکه کرده و بلعیدند. داستان دراماتیک وی برای سالیان سال نقل محافل مردم بود، اگرچه این داستان بر اساس یک صحنه*سازی استادانه انجام شده بود که در آن ماهیگیران محلی، گروهی از این ماهیان را زندانی کرده و برای چندین روز گرسنه نگه داشته بودند.
با این وجود، پیراناها در رودخانه*های محل سکونت خود لاشه*خورها و شکارچیان مهمی هستند و اگر منابع غذایی آنها کم شود، اغلب به آدمخواری نیز متوسل می*شوند. به همین دلیل ماهیگیران محلی نیز گهگاه از مواجه نزدیک با این ماهیان هراس دارند. دقیقا مشخص نیست که چند گونه ماهی پیرانا وجود دارد، اما تخمین زده می*شود که تعداد گونه*های آنها بین ۳۰ تا ۶۰ گونه باشد.
.
مارماهی برق*دار: بر خلاف نام آنها، مارماهی*های برق*دار در واقع گونه*ای از شمشیرماهی*ها هستند و بیش از آنکه به خانواده مارماهی*ها تعلق داشته باشند، به خانواده گربه*ماهی*ها تعلق دارند. این ماهیان غیرعادی، ساکن آبراهه*های حوزه آمازون و اورینوکو در آمریکای جنوبی هستند؛ جایی*که برای شکار طعمه*ها و حفاظت از خودشان جریان*های قوی الکتریسیته تولید می*کنند.
مارماهی برق*دار برای نفس کشیدن هوا را از سطح آب می*بلعد. به لطف اندام*های درونی تخصصی، آنها می*توانند پالس*های الکتریسیته*ای بیشتر از ۵۰۰ ولت تولید کنند که جریانی بیش از ۱ آمپر ایجاد می*کند. این میزان برای کشتن یک انسان بالغ کفایت می*کند. مارماهی برق*دار اغلب بی*مهرگان را شکار می*کند، اگرچه نوع بالغ آن می*تواند از ماهیان و پستانداران کوچک نیز تغذیه کند. آنها تنها در صورتی به انسان حمله می*کنند که فرد مزاحم آنها بشود. آنها تمایل دارند که در آبهای راکد و تیره زندگی کنند. دانشمندان مدتها است که شیفته این گونه جانوری هستند و مشغول تحقیق بر روی توانایی*های الکتریکی آنها هستند.

.
ببرماهی: این ماهی که پراکندگی آن شامل اغلب نقاط آفریقا می*شود، شکارچی درنده*ای مجهز به دندان*های بزرگ و تیغ*مانند است. آنها اغلب به صورت گروهی شکار می*کنند و گاهی اوقات نیز حیوانات بزرگ را می*خورند. اگرچه این ماهیان به ندرت به انسان حمله می*کنند، ولی سابقه حمله به انسان در میان آنها وجود دارد.
گونه بزرگ این ماهی، ببرماهی جالوت (Hydrocynus goliath) و Hydrocynus vittatus است که عموما با نام ببرماهی شناخته می*شود. هر دو گونه به عنوان ماهیان اکواریومی استفاده می*شوند. ببرماهی جالوت که اندازه آن به ۵۰ کیلوگرم نیز می*رسد، در رودخانه کنگو و دریاچه تانگانیکا یافت می*شود. گونه ببرماهی که می*تواند تا ۱۵ کیلوگرم رشد کند، در حوزه رودخانه زامبزی یافت می*شود.
.
تمساح نیل: این تصویر یک تمساح نیل یکساله است که سعی می*کند تا از شر این قورباغه مزاحم خلاص شود. این خزندگان بزرگ که به عنوان تمساح معمولی نیز شناخته می*شوند، در اغلب آفریقا پراکنده هستند و به عنوان وحشی*ترین و مرگ*بارترین حیوانات روی زمین شهرت دارند.
تمساح*های نر معمولا بین ۳٫۵ تا ۵ متر طول دارند، اما ممکن است طول آنها به بیش از ۵٫۵ متر نیز برسد. تمساح*های تک به هر چیزی که هم*اندازه یا کوچک*تر از آنها باشد حمله می*کنند. اما تمساح*ها اغلب به صورت گروهی شکار می*کنند، که در این صورت می*توانند حیواناتی به بزرگی کرگدن و اسب آبی را نیز به زانو درآورند. تمساح*های نیل گهگاه به انسان نیز حمله می*کنند، و سالیانه باعث مرگ بین چند صد تا چند هزار نفر می*شوند.
اگرچه مصریان باستان از تمساح می*ترسیدند و به آنها احترام می*گذاشتند، اما در سال*های گذشته این حیوانات بزرگ به خاطر پوستشان شکار می*شدند. امروزه برنامه*های حفاظتی باعث تثبیت جمعیت آنها بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار قطعه شده است.
.
ماهی سرماری: ماهیان سرماری اغلب باعث ترس و وحشت در غرب می*شدند، جایی*که گروه*های ماهیان پرخاشگر عموما به عنوان گونه*های مهاجم شناخته می*شدند. پس از اینکه یک ماهیگیر محلی، یک سرماری شمالی را در دریاچه*ای در مریلند آمریکا پیدا کرد، این مساله باعث ایجاد شور و هیجان در رسانه*ها شد. اما زیست*شناسان هشدار می*دهند که این ماهی بزرگ آب شیرین ممکن است بتواند جمعیت خود را به آسانی در آمریکای شمالی تثبیت کند، و باعث آسیب زدن به اکوسیستم بومی منطقه بشود.
این شکارچیان سیری*ناپذیر که در بالای هرم غذایی قرار دارند، می*توانند به طول یک متر برسند. آنها از بی*مهرگان، قورباغه*ها و ماهیان کوچک تغذیه می*کنند، اگرچه در فصل تولیدمثل ممکن است به هر چیزی که در آب تکان می*خورد حمله کنند. سرماری*ها می*توانند از هوا تنفس کنند و تا چهار روز خارج از آب زنده بمانند. آنها می*توانند در دوره*های خشکسالی طولانی، با نقب زدن در درون گل و لجن زنده بمانند. چندین گونه این ماهی بومی آسیا هستند، جایی*که آنها را برای سرو سر میز شام شکار و طبخ می*کنند. آنها همچنین به عنوان ماهیان آکواریومی نگهداری می*شوند و به خاطر رفتار تهاجمی*شان شهرت دارند.
.
ماتا ماتا: ماتا ماتا یک لاک*پشت آب شیرین است که ساکن حوزه*های آبگیر آمازون و اورینوکو در آمریکای جنوبی است. این لاک*پشت عجیب و غریب کاملا آبزی است، اگرچه ترجیح می*دهد در آب*های راکد و کم*عمق زندگی کند، جایی*که به راحتی می*تواند سر خود را از آب بیرون آورده و تنفس کند.
ماتا ماتا می*تواند بسیار رشد کرده و تا ۱۵ کیلوگرم نیز وزن داشته باشد. آنها از بی*مهرگان و ماهیان تغذیه می*کنند و علی*رغم ظاهرشان برای انسان خطرناک نیستند. ماتا ماتا هم در طبیعت و هم در اسارت به کیفیت آب حساس است، به همین دلیل آلودگی آب می*تواند باعث صدمه دیدن آنها شود.
.
گربه*ماهی غول*پیکر: در این تصویر، غواصان مشغول کار بر روی یک گربه*ماهی اروپایی در دریاچه بزرگ استرساند سوئد هستند. گربه*ماهی*های بزرگ در بسیاری از رودخانه*های دنیا زندگی می*کند و به عنوان لاشه*خورهای مهم در اکوسیستم انجام وظیفه می*کنند.
رکورد بزرگ*ترین گربه*ماهی دنیا متعلق به گربه*ماهی غول*پیکر مکونگ (رودخانه*ای در جنوب غربی چین) است، که طول آن تا ۳٫۲ متر و وزن آن نیز تا ۳۰۰ کیلوگرم می*رسد. این گونه که زمانی در چندین کشور جنوب شرقی آسیا پراکنده بود، به دلیل نابودی زیستگاه اکنون یکی از گونه*های به شدت در معرض انقراض به شمار می*رود. به رغم تلاش*هایی که برای حفاظت از این گونه در حال انجام است، دانشمندان اطلاعات زیادی در خصوص بزرگ*ترین گربه ماهی دنیا ندارند. گربه*ماهی غول*پیکر به ندرت برای انسان خطرناک است. گونه مکونگ می*تواند بیش از ۶۰ سال عمر کند.
.
عنکبوت غواص: عنکبوت غواص تنها عنکبوت شناخته شده دنیا است که کاملا زیر آب زندگی می*کند. مانند سایر عنکبوتیان این عنکبوت نیز باید از هوا تنفس کند، اما این گونه منبع هوای مورد نیاز خود را با ایجاد یک حباب تامین می*کند که توسط موهای پاها و شکمش نگه داشته می*شود. اگرچه نوعی تبادل گاز از سطح حباب انجام می*شوند و آنها مجبور نیستند که خیلی زیاد بالای آب بیایند، اما این عنکوبت*ها برای پر کردن دوباره منبع هوای خود باید گهگاه به سطح آب بیایند.
عنکبوت غواص در اروپای شمالی و مرکزی، و بخش*هایی از آسیای شمالی یافت می*شود. بر خلاف عادت عنکبوت*ها، نرها بزرگ*تر از نوع ماده هستند، که شاید به این دلیل است که نرهای این گونه شکارچیان فعال*تری هستند. این عنکبوت*ها می*توانند گزش دردناکی را ایجاد کنند که اغلب با علائم تب و بیقراری همراه است. کسانی*که از عنکبوت می*ترسند، ممکن است از دانستن اینکه حتی در آب از شر این عنکبوت در امان نیستند دچار پریشانی خاطر بشوند.
.
مار آناکوندا: در این تصویر، نگهدارندگان حیوانات یک آناکوندای ۶ متری را در Zoological Garden در دستان خود نگه داشته**اند. آناکونداها که جزو بزرگ*ترین مارهای دنیا هستند، در رودخانه*ها و زمین*های مرطوب آمریکای شمالی زندگی می*کنند. گمان می*شود که کلمه آناکوندا از کلمه تامیلی anaikolra به معنای قاتل فیل آمده باشد که اشاره به شهرت ترسناک این جانوران دارد.
آناکونداها از ماهیان، پرندگان، خزندگان و پستانداران کوچک تغذیه می*کنند، با این وجود گهگاه به عنوان حیوانات خانگی نیز شناخته می*شوند. این مارهای بزرگ می*توانند برای انسان خطرناک باشند، اگرچه گزارش*های مربوط به شکار عمدی انسان توسط آنها بسیار اندک است. مانند سایر اعضای خانواده بوا، آناکونداها غیرسمی هستند و اغلب شکار خود را با فشردن آن می*کشند. مانند سایر مارها، آنها شکار خود را به صورت یکجا قورت می*دهند.
.
سفره*ماهی غول*پیکر آب شیرین: این ماهیان غول*پیکر ساکن رودخانه*های جنوب*شرقی آسیا و شمال استرالیا هستند. آنها می*توانند تا ۵ متر طول داشته باشند و وزنشان نیز به ۶۰۰ کیلوگرم نیز می*رسد. با این وجود، اطلاعات بسیار اندکی درباره این مخلوق در دسترس است.
سفره*ماهی آب شیرین را به سختی می*توان دید، چرا که اغلب خودش را در رسوبات رودخانه مدفون می*کند. آنها از صدف*ها و خرچنگ ها تغذیه می*کنند و برای شکار، علائم الکتریکی آنها را ردیابی می*کنند. اگرچه آنها به ندرت به انسان حمل می*کنند، اما گزارش*هایی مبنی بر واژگون کردن قایق*ها توسط این حیوانات عظیم وجود دارد.
با این وجود، سفره*ماهی*ها می*توانند ضربه مهلکی را به هدف خود وارد کنند: آنها یک پیکان در انتهای دم خود دارند که محتوی سمی کشنده است و می*تواند گزشی به عمق ۳۸ سانتی*متر ایجاد کند. بسیاری از دانشمندان نگران هستند که سفره*ماهی*های آب شیرین به دلیل نابودی زیستگاه و آلودگی آب در معرض تهدید قرار دارند.
.
ماهی خون*آشام: این تصویر گروهی از ماهیان خون*آشام دندان*دار یا پایارا است که در حال عرضه در بازاری در پیواس کشور پرو است. این ماهی ترسناک که اطلاعات اندکی نیز درباره آن وجود دارد، به خاطر گوشت لذیذی که دارد در حوزه آمازون و اورینوکو طرفداران زیادی دارد.
ماهیان خون*آشام عمدتا از ماهیان کوچک*تر خصوصا پیراناها تغذیه می*کنند و آنها را با دندان*های تیز و بلند خود به سیخ می*کشند. دندان*های ترسناک آنها می*تواند تا ۱۵ سانتی*متر رشد بکند.
.
گربه*ماهی کندیرو: شاید ترسناک*ترین گونه ساکن آب*های شیرین کندیرو باشد که یک گربه*ماهی انگلی از خانواده Trichomycteridae به شمار می*رود. این ماهی کوچک و باریک عموما از آبشش*های ماهیان بزرگ*تر ساکن آمازون تغذیه می*کند. با این وجود، در طی چند قرن گذشته گزارش*هایی مبنی بر بیتوته کردن این ماهیان در مجرای ادرار انسان*ها نیز گزارش شده است.
برخی از مردم آمازون ابزارهایی برای جلوگیری از این بیماری آزاردهنده دارند، که درمان آن حتی به کمک جراحی نیز چندان کار راحتی نیست. ابزارهای پیشگیری شامل پوشیدن لباس*های زمخت، بستن انتهای مجرای ادرار با شریان*بند، و اجتناب از ادرار کردن در کنار رودخانه است.
مدارک بسیار کمی دال بر حمله کندیروها به انسان وجود دارد. علاوه بر این، با عرض متوسط ۶ میلی*متر و طول متوسط ۷ سانتی*متر، این ماهی اندکی برای ورود به مجرای ادرار انسان بزرگ است. با این حال، سابقه این ماهی به اندازه کافی ترسناک است که بسیاری از مردم را از آب*های استوایی دور نگه دارد، حتی اگر این آب*ها خیلی دورتر از محدوده زندگی کندیروها قرار داشته باشند.
واقعا حقته که همه بهت سپاس بدنSmile
واااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا من فقط دو سه تا شو میشناختم
وای دمت گرم مر30 گلمHeartHeart
وای چه باحالSmileTongueTongueمرسی عزیزHeart
حال بهم زنه
UndecidedUndecidedUndecidedUndecidedUndecidedUndecided
قلبم وایسادcryingcrying
وای رتیل دیدم چندشم شد اره دیدم تو نشر و جورافیک
وای چه ترساکنConfusedConfused
صفحه‌ها: 1 2