انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: انتقاد شديد قهرماني از اصفهانيان و عسگري
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
محسن قهرماني با انتقاد شديد از فريدون اصفهانيان و حسين عسگري گفت: بايد حذف مي‌شدم چون باب ميل آقايان داوري نمي‌کردم.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
انتقاد شديد قهرماني از اصفهانيان و عسگري 1
_______________________________________
اين داور بين‌المللي فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگاران پرده از بسياري اتفاقات جامعه داوري فوتبال ايران برداشت و تاکيد کرد: تنها به اين دليل حق قضاوت ندارم که بله قربان‌گو نيستم.اصلا نمي‌خواستم مصاحبه کنم و دوست داشتم سکوتم ادامه داشت و نمي‌خواستم پيشکسوتان داوري از صحبت‌هايم برداشت بي‌احترامي کنند ولي به گفته برخي از همين پيشکسوتان جايز نبود با توجه به اتفاقات 45 روزه گذشته سکوت کنم.

وي ادامه داد: مسئولان کميته داوران فدراسيون فوتبال يک نفره به قاضي مي‌روند و در مورد شرايط من براي حضور در ليگ موضوعات نادرستي را مطرح مي‌کنند و الان فقط مي‌خواهم براي مردم ايران و به خصوص همشهريانم صحبت کنم تا سوء تفاهم‌ها برطرف شود.

قهرماني با اشاره به پايان دوران محروميتش گفت: اصفهانيان تاکيد دارد براي بازگشت به ليگ‌ برتر بايد به او نامه بنويسم ولي سوال من اين است که آيا همه داوران محروم براي بازگشت به دوران داوري به اصفهانيان نامه نوشتند؟ واقعا اين درخواست او خنده‌دار است.

آيا داور نور چشمي‌تان هم نامه بازگشت زده است؟

اين داور بين‌المللي با اشاره به قضاوت برخي داوران ادامه داد: آيا داور نورچشميتان نامه عذرخواهي نوشت و بعد از محروميت بازگشت؟ يا چون داور حرف گوش‌کني است، به اين راحتي بازگشته و حالا بسياري از داوري‌هاي مهم به او واگذار مي‌شود؟ محروميت من تمام شده بود و قاعدتا بايد در کلاس پيش از فصل ليگ‌ برتر شرکت مي‌کردم و شايد در تست بدني رد مي‌شدم و اين گونه بهانه و توجيه آقايان مناسب‌تر بود.

وي خاطرنشان کرد: روز 21 تير به کميته داوران اعلام کردم تا زماني که عسگري و اصفهانيان در فوتبال ايران باشند قضاوت نخواهم کرد و نمي‌دانم چرا دست پيش مي‌زنند. اين در حالي است که در کميته داوران نظر برخي اعضا بر بازگشت من به دنياي داوري است ولي تنها عسگري و اصفهانيان مخالف اين موضوع هستند و حتي در يک محفل خصوصي تاکيد کردند که نمي‌گذاريم قهرماني بازگردد.

او با اشاره به مصاحبه‌هاي رئيس دپارتمان داوري فدراسيون فوتبال اظهار کرد: مي‌گويند حائز شرايط قضاوت در ليگ‌برتر نيستم. واقعا اين شرايط چيست؟ براي مردم آناليز کنيد که آيا داوران انتخاب شده اين شرايط را داشته‌اند.

وي ادامه داد: عنوان کردند بازي‌هاي فصل پيش قهرماني کم بوده است اما سوال من اين است چگونه يک داور با اين همه قضاوت و سابقه داوري در داربي 76 را کنار مي‌گذارند و شرايط داوري ندارد اما يک داور با تنها دو و يا چهار داوري در ليگ دسته اول مي‌تواند در ليگ‌برتر سوت بزند؟

دارند جامعه فوتبال را بازي مي‌دهند

وي تاکيد کرد: آقاي عسگري داريد جامعه فوتبال و داوري را بازي مي‌دهيد. بهانه جوان‌گرايي مي‌آوريد اما چگونه داور 37 ساله با چهار قضاوت، اين فصل مي‌خواهد در ليگ‌برتر سوت بزند؟ خيلي‌ها در کلاس پيش از فصل شرکت کردند که به هيچ عنوان شرايط قضاوت در ليگ‌برتر را ندارند.

اين داور فوتبال خراسان با بيان اين سوال که چيدمان‌هاي ليگ‌برتر بر چه اساسي است، گفت: سال گذشته آقايان عسگري و اصفهانيان با هم اختلاف داشتند و در حالي که اصفهانيان 60 درصد داوران ليگ را نمي‌شناخت، قضاوت‌ها را تعيين مي‌کرد و اين جاي تعجب دارد. فصل پيش از يک کمک داور زنجاني شنيدم که اصفهانيان از داوران زنجان مي‌خواهد برنامه 90 را نگاه کرده و داوران داراي اشتباه زياد را مشخص کنند تا ديگر به آنها داوري ندهد ولي خوشبختانه اختلاف اين آقايان در ليگ امسال حل شده و امسال داوران را حسين عسگري تعيين مي‌کند که 85 درصد ليگ را مي‌شناسد اما معيار او دوست داشتن‌ها و دوست‌نداشتن‌هاست. با اين دوست‌داشتن‌ها و دوست‌نداشتن‌ها فاتحه آينده داوري اين مملکت را مي‌خوانيد. به واقع در 25 سال عمر داوري‌ام کميته داوري به اين ضعيفي وجود نداشته است.

وي با اشاره به مصاحبه‌هاي 45 روز اخير مسئولان فدراسيون عليه خود گفت: داريد اذهان عمومي را بازي مي‌دهيد. راحت بگوييد علت عدم برگشت من چيست. اول مي‌گوييد محروميتش برطرف شده ولي به دليل مشکلات فني نمي‌توانيد به او بازي دهيد. آقاي عسگري اين شرايط فني چيست؟ مهمترين عامل نخواستن من اين بود که بعد از مصاحبه شما پس از ديدار افتتاحيه ليگ سيزدهم ميان پرسپوليس و تراکتورسازي جوابتان را دادند و چون آدم کينه‌اي هستند من را کنار گذاشته‌ايد.

وي ادامه داد: البته بار اولتان نيست و با حسين نيکوزاده نيز همين کار را کرديد که به علت جواني در يک تماس تلفني صدايش بلند شده بود و قسم خورديد که او را از داوري ايران حذف مي‌کنيد و اين کار را کرديد و الان هيچ اثري از اين داور بااستعداد نيست.

اين داور بين‌المللي فوتبال تاکيد کرد: بله، جوابتان را مي‌دهيم چون حرف غيرمنطقي مي‌زنيد. شما آدم بله قربان‌گو مي‌خواهيد. مردم و جامعه فوتبال بدانند هيچ مشکلي سر راه بازگشت من به داوري وجود ندارد و تنها مشکل کينه اين آقايان است.

آيا به خاطر دو ميليون تومان، هفت سال داوري خود را خراب مي‌کنم؟

وي با بيان اينکه خودش را آدم خوبي نمي‌داند اما قسم مي‌خورد که هيچگاه به خاطر پول سوت اشتباه نزده است، تاکيد کرد: مگر قيمت من دو ميليون تومان است؟ يعني به خاطر دو ميليون تومان، هفت سال داوري خود را خراب مي‌کنم؟ يعني اينقدر خود را ارزان مي‌فروشم؟ کدام عقل سليم خود را به دو ميليون تومان مي‌فروشد؟ من چهار ميليون تومان پول بليت هواپيما از فدراسيون طلبکارم. واقعا فکر مي‌کنيد نمي‌توانستم از تيم‌هاي ميزبان بخواهم پول بليت من را بدهند؟ يعني محسن قهرماني که چهار ميليون از فدراسيون طلبکار است خود را به دو ميليون تومان مي‌فروشد؟ حتي در هتل‌هاي شهرهايي که براي قضاوت مي‌رفتم ناهار و شام نخوردم؛ چرا که در خانواده‌اي بزرگ شدم که به من ياد دادند دزدي و رشوه حرام است.

قهرماني تصريح کرد: بنده رو سياه خدا هستم ولي دزد نيستم. درست است در بازي‌هايي مانند ديدار داماش و ملوان لجبازي کردم و خطاهاي داخل زمين را نمي‌گرفتم ولي دزد نيستم.

من آدم بدي بودم، مظفري‌زاده و ترکي چرا رفتند؟

وي خاطرنشان کرد: زمان رياست مسعود عنايت در کميته داوران 17 داور ايراني در ليست بين‌المللي بودند که 15 نفر آنها اليت محسوب مي‌شدند و هر هفته قضاوت مي‌کردند ولي الان کار کميته داوران به جايي رسيده که در چند سال اخير فقط چهار داور بين‌المللي فعال داريم؛ محسن قهرماني آدم بدي بود، سعيد مظفري‌زاده و محسن ترکي چرا رفتند؟ بدانيد مشکلاتي در اين کميته داوران وجود دارد.

قهرماني با انتقاد شديد از کميته داوران ادامه داد: کميته داوران فدراسيون فوتبال بيشتر دافعه دارد تا جاذبه و کار به جايي رسيده که داور با قرآن در فدراسيون فوتبال حاضر مي‌شود و به آن قسم مي‌خورد که تست را با موفقيت گذرانده اما به دليل مشکلاتش با برخي از آقايان نام او رد شده است.

اين داور فوتبال شرايط تست پيش از فصل داوران را نيز مشکوک دانست و گفت: واقعا نتايج اين تست قابل تامل است و اميدوارم يک نفر اين موارد را پيگيري کند.

وي ادامه داد: يک داور را دقيقه 90 دعوت مي‌کنند ولي به دليل واهي در تست خط مي‌خورد و به همين راحتي با روحيه او بازي مي‌کنند. مطئمنم که اينگونه برخوردها تيشه به ريشه داوري مي‌زند و واقعا نمي‌دانم چرا مسئولان رده بالا فدراسيون کاري نمي‌کنند.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا معتقد است دست‌هاي پشت پرده‌اي در فدراسيون وجود دارد که با اين موارد برخورد نمي‌شود، گفت: نمي‌دانم. از مسئولان فدراسيون بپرسيد ولي فقط مي‌توانم بگويم آينده خوبي براي کميته داوران متصور نيستم.

دارم زندگي‌ام را مي‌کنم، رهايم کنيد!

قهرماني تاکيد کرد: اگر با رفتن من جامعه داوري ارتقاء پيدا مي‌کند، من مي‌روم ولي سوال من اين است حال که من بي‌خيال شده‌ام و رفته‌ام، چرا شما رها نمي‌کنيد؟ چرا هر روز در مطبوعات عليه من صحبت مي‌کنيد؟ آن خبرنگاري که از شما مصاحبه مي‌زند مگر به من زنگ نمي‌زند؟ واقعا فکر مي‌کنيد براي من سخت است جواب اتهاماتتان را بدهم.

اين داور بين‌المللي فوتبال کشورمان خطاب به مسئولان کميته داوران گفت: دارم زندگي‌ام را مي‌کنم رهايم کنيد؛ نمي‌خواهم مثل شما صحبت کنم.

وي با اشاره به شرايط داوران در اين فصل ليگ‌ برتر اظهار کرد: تعداد داوران روز به روز کم مي‌شود و اين موضوع، ليگ را براي ديگر داوران فرسايشي مي‌کند. سوال من اين است داربي اين فصل را چه کسي قضاوت مي‌کند؟ يک بازي را به عليرضا فغاني مي‌دهيد، بازي برگشت را چه مي‌کنيد؟ اميدوارم بازگشت به عقب نکرده و دوباره پاي داوران خارجي را به ليگ ايران باز نکنيد.

پخش فيلم غيراخلاقي در کلاس داوران!

وي به برخي از تخلفات مسئولان کميته داوران و دپارتمان داوري اشاره کرد و گفت: خيلي از اين موارد را نمي‌توانم بازگو کنم اما همين قدر بدانيد که در کلاس پيش از فصل براي نشان دادن کار تيمي، فيلم غيراخلاقي براي داوران پخش شده که واقعا خنده‌دار و تاسف‌بار است.

قهرماني به برخي اقدامات عسگري در حق خود اشاره کرد و گفت: به علت اينکه رک بودم و بله قربان‌گو نبودم شب قبل از داربي، از قضاوت اين بازي کنار گذاشته مي‌شدم و محسن ترکي را به جاي من مي‌گذاشتند تا از ارادت من به او سوء استفاده کنند چرا که مي‌دانستند عليه ترکي مصاحبه نمي‌کنم.

اين داور بين‌المللي فوتبال گفت: در ليگ يازدهم عسگري در ايران نبود و ساعت 10 صبح روز قبل از داربي 74 مجبورم کردند براي قضاوت ديدار راه‌آهن و فجر سپاسي که ساعت 14:30 دقيقه برگزار مي‌شد به تهران بروم يعني روز بازي براي من ابلاغ مي‌زدند تا آن بازي را خراب کنم و فردا که داربي را محسن ترکي سوت مي‌زند بهانه داشته باشند که من به دليل قضاوت‌هاي ضعيفم داور داربي نبودم و جالب‌تر آن که در آن هفته ليگ من دو بار قضاوت کردم يعني بازي روز يکشنبه سپاهان را نيز سوت زدم. آقاي عسگري چطور داوري که در يک هفته ليگ دو بار قضاوت مي‌کند، به يک باره مشکل فني پيدا مي‌کند؟ چطور اين داور آن قدر سطح فني‌اش پايين مي‌آيد که الان بايد ليگ دو سوت بزند؟ به خدا دليل‌هايتان خنده‌دار است. من اگر مشکل فني داشتم چطور تنها داوري هستم که داربي را با يک اخطار به پايان رساندم؟ واقعا چرا به يک باره محسن قهرماني از لحاظ فني اينقدر نزول کرده است؟

وي تاکيد کرد: شما را به خدا رهايم کنيد، من داوري را کنار گذاشتم ولي هر جا کم آورديد محسن قهرماني را سپر نکنيد. گلايه‌ام از برخي داوران است که قضاوت‌هاي ضعيف فصل گذشته خود را به پاي اتفاقات سپاهان و پرسپوليس مي‌گذارند و براي اين داوران پيشکسوت متاسفم که مصاحبه‌هايي با آب و تاب انجام دادند.

قهرماني در مورد اظهار نظر سرپرست هيات فوتبال خراسان رضوي که عنوان کرده تلاش زيادي براي بازگشت محسن قهرماني انجام داده است، گفت: از آقايان مي‌خواهم سکوت کنند و دروغ تحويل جامعه ندهند. بگذاريد دهان من بسته باشد و اتفاقات چند وقت اخير فوتبال خراسان را بازگو نکنم.

وي با اشاره به مصاحبه دو شب گذشته بهروان افزود: صحبت‌هاي بهروان کاملا با حرف‌هايش با من در مشهد تضاد دارد و مشخص شد تمام تلاش آقايان نبود محسن قهرماني است ولي واقعا تلاش بي‌فايده انجام مي‌دهيد. خودم اعلام کردم تا زماني که عسگري و اصفهانيان هستم محسن قهرماني را در زمين فوتبال نخواهيد ديد.

وي با بيان اينکه حرف‌هاي ناگفته زيادي دارد، ادامه داد: روزهاي اول محروميتم مجبور بودم گوش فرزندم را در خيابان بگيرم تا فحش‌ها را نشنوند ولي الان خيلي‌ها فهميدند که من مقصر نيستم.

شب‌هاي قدر خيلي به ياد عسگري و اصفهانيان بودم

قهرماني در پايان خطاب به حسين عسگري و فريدون اصفهانيان گفت: شب‌هاي قدر در حرم مطهر امام رضا(ع) خيلي يادتان کردم و به خدا و امام رضا (ع) واگذارتان کردم.