انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: کوکوی نخود فرنگی یا نخود سبز
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مواد لازم:
گوشت چرخ کرده.......................................... .......... 200 گرم
پیاز داغ............................................ ..................... یک دوم پیمانه
تخم مرغ............................................ ................... 4 عدد
زعفران ساییده شده............................................ ... 1 ق س
بکینگ پودر.......................................... .................. 1 ق چ
نخود سبز............................................ .................. 400 گرم
هویج آب پز نگینی شده........................................... 3 عدد
روغن .................................................. ................. به میزان لازم
نمک و فلفل.......................................... ................ کمی


طرز تهیه:
کسانی که ممنوعیت مصرف زرده تخم مرغ دارند میتوانند فقط از سفیده استفاده کننددیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
.
میتوان به جای 200 گرم گوشت چرخکرده از 100 گرم سویا و 100 گرم گوشت استفاده کنیمدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
.
اگر از سویا استفاده کنیم آن را 20 دقیقه در آب سرد خیس میکنیم و دو سه بار آب آن را عوض میکنیم بعد میتوانیم همراه با گوشت چرخ کنیمدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
.
گوشت را داخل روغن تفت میدهیم برای اینکه گوشت حالت گلوله پیدا نکند و دون دون شود و خوب پخته شود برای این مقدار گوشت یک دوم پیمانه آب و فقط یک قاشق روغن اضافه میکنیمدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
.
تخم مرغها را در یک کاسه ریخته و با همزن دستی کاملاً هم میزنیمدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
.
تخم مرغها باید کاملاً زده شوند تا باعث پف کوکو شونددیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
.
نمک، زردچوبه، فلفل سیاه یا قرمز و بکینگ پودر را در حین هم زدن به تخم مرغ اضافه میکنیمدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
.
نخود سبز را اگر داخل فریز نگه میدارید حتماً برای یک کیلو نخود سبز که آب پز میکنید 2 ق چ یا یک ق س سرپر نمک و 4 تا 5 پیمانه آب و یک قاشق چ جوش شیرین را داخل قابلمه میریزیم و در قابلمه را هم نمیبندیم تا نخود سبز در عین پخته شدن سبز بمانددیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
.
برای جلوگیری از چروکیده شدن پوست نخود سبز در فریزر وقتی نخود پخته شد بلافاصله دو ساعت نخود فرنگی یا نخود سبز را داخل آب سرد نگه دارید که این روش را بلانچ کردن سبزیجات میگوینددیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
.
در اینجا پیاز را قبلا سرخ کرده ایم بنابراین گوشت را به تنهایی تفت میدهیم اما اگر بخواهید میتوانید ابتدا پیاز را کمی تفت بدهید وقتی طلایی شد گوشت را به آن اضافه کرده و با هم تفت بدهیددیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
.
آب گوشت باید کاملاً کشیده شوددیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
.
هویج ها را کاملاً شست و پوست میگیریم و برای اینکه هویج کمی مزه دار شود یک ق چ شکر و 1 ق س آبلیمو و حدود یک چهارم ق چ نمک برای این سه عدد هویج اضافه میکنیم تا هویج آب پز شده و خوشرنگ بمانددیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
.
در ظرفی که هویج آب پز میشود را میتوان گذاشت و فقط برای سبزیجات سبز رنگ در ظرف را نمیگذاریمدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
.
هویج خرد شده را به تخم مرغ اضافه میکنیم و نخود سبز را هم اضافه میکنیمدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
.
اگر بخواهیم ظرف را داخل فر بگذاریم فقط در حد چرب کردن روغن میریزیم و مواد را که ریختیم داخل طبقه وسط فر با حرارت 180 درجه حدود 25 تا 30 دقیقه میگذاریم تا زیر و روی کوکو طلایی شوددیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
.
اما اگر بخواهیم روی گاز این کوکو را آماده کنیم روغن بیشتری تقریبا 3 تا 4 ق غ داخل ماهی تابه میریزیم و میگذاریم روی حرارت داغ شوددیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
.
پیاز داغ را به گوشت اضافه کرده و مقداری زردچوبه هم به گوشت اضافه کرده و تفت میدهیمدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
.
مقداری از زعفران آب کرده را هم به گوشت اضافه میکنیمدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
.
بقیه زعفران را به مواد تخم مرغ اضافه میکنیمدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
.
گوشت را میگذاریم کمی خنک شود بعد به مواد دیگر اضافه کرده و مخلوط میکنیم و داخل ماهی تابه که روغن آن داغ شده ریخته و با پشت قاشق صاف میکنیمدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
.
در ظرف را حتماً گذاشته و حرارت را خیلی کم میکنیمدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
.
حدود 15 تا 20 دقیقه زمان برای پخت کوکو در این مرحله لازم استدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
.
وقتی یک طرف کوکو پخته شد میتوانیم برش بزنیم و برگردانیم یا داخل ظرف دیگری گذاشته و دوباره برگردانیم تا طرف دیگر آن نیز پخته شوددیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
.
این کوکو در اینجا با کلم سفید و قرمز و نخود سبز و گلهایی از هویج و لبو تزئین شده استدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
.
معمولاً برای تزئین غذا از مواد داخل آن و موادی که بتوان با غذا سرو کرد استفاده میشوددیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
.
این مقدار مواد برای 6 تا 8 نفر کافیست.