انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: جديدترين تنبيه‌هاي انضباطي براي فوتبالي‌ها
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
رييس کميته‌ حقوقي و تدوين مقررات فدراسيون فوتبال جديدترين تغييرات آيين‌نامه انضباطي اين فدراسيون را تشريح کرد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
جديدترين تنبيه‌هاي انضباطي براي فوتبالي‌ها 1
_______________________________________
هوشنگ نصيرزاده با اشاره به نحوه محروميت‌هاي جديد در صورت اعتراض به داوري اظهار کرد: از اين پس بر اساس آيين‌نامه جديد کميته انضباطي فدراسيون فوتبال هر کس قبل و بعد از انجام مسابقه چه در جرايد و برنامه‌هاي تلويزيوني، راديويي و چه در زمان برگزاري مسابقه عليه داوري صحبت کند بلافاصله و بدون احضار يک ماه محروم خواهد شد. اين ماده از مقررات اروپايي تقليد و همانند آن نوشته شده و موضوع عجيبي نيست.

باخت سه بر صفر براي تيم‌هايي که بازيکنان‌شان را در روزهاي فيفا به تيم ملي نمي‌دهند

رييس کميته‌ حقوقي و تدوين مقررات فدراسيون فوتبال در مورد تيم‌هاي باشگاهي که در روزهاي فيفا بازيکنان دعوت شده‌شان به تيم ملي را در اختيار تيم ملي قرار نمي‌دهند، گفت: از اين به بعد تمامي بازي‌هاي باشگاهي‌ که با حضور اين بازيکنان انجام مي‌شود را مي‌توان با نتيجه‌ سه بر صفر به سود تيم حريف تغيير داد. اين موضوع نيز دقيقا بر اساس مقررات فيفاست و مختص رده سني خاصي نيست. ‌بنابراين اگر تيم‌هاي باشگاهي در زمان تعيين شده فيفا بازيکنانشان را در اختيار تيم‌هاي ملي قرار ندهند طبق مقررات فيفا تمام بازي‌هايي که در رده باشگاهي اين بازيکنان در آن شرکت داشته‌اند سه بر صفر به سود تيم حريف مي‌شود. اين موضوع در مورد بازيکنان خارجي تيم‌ها نيز صدق مي‌کند.

تعيين محروميت دوپينگ از سوي کميته انضباطي و وظايف کميته پزشکي

به گفته وي از سال جاري محروميت دوپينگ از سوي کميته‌ انضباطي تعيين مي‌شود. يعني از ابتداي فصل محروميت‌هاي دوپينگ، اخذ آزمايش، تحليل نمونه، گرفتن آزمايش از آزمايشگاه کلن آلمان و تغيير آن از سوي کميته‌ پزشکي انجام مي‌شود ولي محروميت‌ها بر اساس آيين‌نامه مخصوص ديگري از سوي کميته‌ انضباطي انجام مي‌شود که در کميته استيناف قابل تجديدنظر است.

رييس کميته‌ حقوقي و تدوين مقررات فدراسيون فوتبال همچنين در مورد قرعه‌کشي در انتهاي مسابقات براي انجام نمونه‌گيري تست دوپينگ از بازيکنان خاطرنشان کرد: مقررات تست دوپينگ ايراني نيست و انجام قرعه‌کشي در انتهاي مسابقات هم از سوي فيفا تعيين شده است. قوانين جديد در واقع استانداردسازي و به روز شده است. پيش از اين کميته‌ انضباطي همانند چکش بود که با آن هم بر روي ميخ و هم بر ديوار مي‌کوبيديم و حتي با آن دعوا هم مي‌کرديم اما از اين پس همه چيز سر جاي خود قرار دارد.

فرصت يک هفته‌اي صدور راي توسط کميته انضباطي و هيات استيناف

وي در بخش ديگري از صحبت‌هايش تصريح کرد: از اين پس مدت زماني که در اختيار کميته‌ انضباطي و هيات استيناف براي صدور راي وجود دارد تنها يک هفته‌ است. از اين پس همچنين اگر کسي تقاضاي استيناف کند نمي‌تواند محروميت خود را متوقف کند. تا پيش از اين محروميت تا زمان صدور راي استيناف متوقف مي‌شد اما هم اکنون حتي تا زمان صدور راي از سوي کميته استيناف محروميت ادامه پيدا مي‌کند.

تنبيه باشگاه‌ها و افرادي که شکايت‌هايشان را به بيرون از حوزه فوتبال مي‌برند

نصيرزاده با اشاره به اين که از اين به بعد اگر افرادي عضو مجمع باشند که بخواهند دعواي فوتبالي را به خارج از حوزه فوتبال ببرند عضويت‌شان در مجمع تعليق خواهد داشت، گفت: دعواي فوتبالي بايد تنها در خانواده ورزش و فوتبال يعني فدراسيون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان حل و فصل شود و اگر افراد يا باشگاه‌ها بخواهند دعوايشان را به بيرون ببرند، تنبيه خواهند شد. فيفا اخيرا نامه داده است که ديگر شکايت را به ما ارجاع ندهيد؛ چرا که اين شکايت‌ها اصلا به فيفا ربطي ندارد. حتي فيفا اعلام کرده است آن بخش از اساسنامه خود را که در نهايت شکايات را به فيفا ارجاع مي‌دهد، تغيير يابد.

حذف کسر سه امتياز و انتقال بازي به شهرهاي بي‌طرف يا انجام مسابقه پشت درب‌هاي بسته در صورت شعار هواداران

رييس کميته‌ حقوقي و تدوين مقررات فدراسيون فوتبال در پايان با اشاره به آنچه در آيين‌نامه انضباطي جديد تغيير پيدا کرده است، بيان کرد: از اين پس در قبال شعار تماشاگران کسر امتياز نخواهيم داشت، بلکه مسابقات يا پشت درب‌هاي بسته انجام خواهد شد و يا اين که به شهرهاي بي‌طرف منتقل مي‌شود. حتي اگر شعار از سوي يک تيم باشگاهي رخ دهد که معمولا اين اتفاق نمي‌افتد اما توسط قانونگذار پيش‌بيني شده است، از تيم‌ها سه تا شش امتياز کسر خواهد شد.