انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: پيکان - سايپا نهايت تفاوت و شباهت
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
پيکان - سايپا نهايت تفاوت و شباهت

خودروسازان ليگ برتر در حالي به مصاف هم ميروند که مولفه هاي بسياري براي مقايسه بين اين دو تيم وجود دارد که در اين مقال پيش از بازي دوم آنها در ليگ به عناوين مورد اشاره ميپردازيم.

پيکان - سايپا نهايت تفاوت و شباهت 1



پيکان سايپا دو تيم صنعتي فوتبال ايران از حيث وابستگي به صنايع خودروسازي و حضور مشترک عناصري مثل مهدي دادرس، بيژن ذوالفقارنسب و ... شباهت دارند اما تفاوت هاي دو تيم از حيث نتيجه گيري و رسيدن به اهداف تيمي کاملا چشمگير است؛ از جمله اينکه سايپا سه بار قهرماني ليگ را تجربه کرده پيکان تجربه ي سه بار سقوط را دارد.

سايپا براي رسيدن به شرايط امروز از استراتژي گام به گام بهره برده و از دسته چهارم تهران به بالاترين سطح رسيده ؛ درحاليکه پيکان در دو دوره ي حضورش در بالاترين سطح يک بار امتياز پرسپوليس و بار ديگر بار ديگر امتياز بهمن را خريده است.

امسال پيکان و سايپا يک شباهت عمده به هم دارند. پيکاني ها با فرهاد کاظمي سال گذشته عملکرد موفقي داشته و به ليگ برتر صعود کرده اند. سايپا هم با فيرات حضوري شايسته در مسابقات سال گذشته ليگ برتر داشت اما هر دو تيم موفق پارسال با تعويض سرمربي مواجه شده اند . براي اين دو تيم يک وجه تفاوت ديگر هم قائل هستيم. پيکاني ها با خريد ستارگاني مثل مهدي رحمتي، ساموئل و نصرتي در مسير گلخانه اي موفقيت قرار گرفت اما سايپا با ساختن تيمي جوان و حفظ شاکله سال گذشته کاملا هماهنگ با اهداف آينده نگرانه ي سرمربي جديد خود؛ يعني مجيد جلالي است.

پيکان زخم خورده از باخت دو بر صفر به سپاهان و سايپا لطمه خورده از تساوي خانگي با نفت مسجدسليمان که در حال حاضر کم‎شناس ترين تيم ليگ برتر به نظر ميرسد روحيه خوبي براي مصاف رودررو ندارند. آخرين بازي هاي دو تيم در مسابقات ليگ دوازدهم شکل گرفته است؛ جايي که سايپا هر دو بازي رفت و برگشت را با نتيجه مشابه دو يک حريف را با شکست مواجه ساخت. دست آخر يک شباهت ديگر هم در اين بازي وجود دارد؟ دو تيم صنعتي ليگ هنوز نتوانسته اند گلي برابر حريفان به ثمر برسانند.