انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: پاداش بنیاد شهید به دانشجویان ممتاز شاهد و ایثارگر
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
رییس ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه ارومیه گفت: طی ترم گذشته 610 دانشجو تحت پوشش ستاد شاهد و ایثار گر دانشگاه ارومیه قرار گرفتند.

سید هادی صاحی در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه آذربایجان غربی، افزود: ازاین تعداد، 505 نفر دانشجوی روزانه و مابقی دانشجویان شبانه، نیمه حضوری و بین الملل هستند.

وی تصریح کرد: 5 دانشجو در مقطع کاردانی، 473 دانشجو در مقطع کارشناسی، 89 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و 43 دانشجو در مقطع دکتری تخصصی تحت پوشش ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه ارومیه مشغول به تحصیل هستند.

سکینه سخی نیا کارشناس ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه ارومیه نیز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه ارومیه بیشتر بر مسائل آموزشی دانشجویان تحت پوشش دخیل است و آنان را مورد بررسی و واکاوی قرار می دهد.

وی در رابطه با وظایف آموزشی ستاد شاهد و ایثارگر گفت: برگزاری کلاس‌های تقویتی، مشاوره درسی، چک کردن مداوم کارنامه‌های دانشجویان تحت پوشش و برطرف کردن ضعف‌های موجود و شناسایی دانشجویان با معدل بالا و معرفی به بنیاد شهید جهت تعلق گرفتن پاداش و هدیه از جمله برنامه‌های این ستاد می‌باشد.

سخی نیا از برگزاری همه ساله اردوهای برون استانی خبر داد و گفت: همه ساله این اردوها برگزار می شد ولی متاسفانه در سال تحصیلی گذشته به علت کمبود اعتبارات این اردوها برگزار نشد.

وی همچنین از عدم برگزاری مسابقات ورزشی از سوی وزارت خانه در دو سال گذشته خبر داد و گفت: برگزاری مسابقات ورزشی و شناسایی استعدادها در این رابطه تاثیر بسزایی در گسترش فرهنگ ورزشی و بهبودی وضعیت روانی دانشجویان تحت پوشش این ستاد دارد، ولی متاسفانه این مورد نیز به علت کمبود اعتبارات از سوی وزارت علوم مورد غفلت واقع شده است.

کارشناس ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه ارومیه با بیان اینکه همگی در مقابل رشادت و ایثارگری‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران مسئول هستیم و با عملکرد خود باید ادامه دهنده راه آنان باشیم، اظهار کرد: ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه ارومیه تمامی تلاش خود را برای خدمت به دانشجویان تحت پوشش خود به کار می گیرد؛ طبق قانون حیطه عملکرد ما در بحث‌های آموزشی و مشاوره بیشتر از بحث‌هایی همچون معرفی جهت تخفیف شهریه است.

وی ادامه داد: به طور مثال دانشجویانی در این رابطه داشتیم که فرزند رزمنده اعصاب و روان 8 سال دفاع مقدس می باشد، این دانشجو نیز به طبع مشکلات اعصابی و روانی پدر که تصور آن برای افراد عادی بسی سخت است، از لحاظ روحی و روانی مشکلاتی داشت که در تحصیل آن اثر می گذاشت ولی طبق قانون ما نمی توانستیم برای این فرد خدمات ارائه دهیم؛ بر این اساس ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه ارومیه هرچند نمی تواند در بحث تخفیف شهریه و مسائل مالی وارد عمل شود، ولی از طریق مشاوره‌های درسی و آموزشی سعی بر آن داشته تا مشکلات این عزیزان نیز برطرف شود تا انشاءالله هم وجدانی آسوده داشته و هم ذره ای قدردان زحمات و از جان گذشتگی های این عزیزان باشیم.