انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: انتشار هشت کتاب با عنوان «سلسله مباحث اقتصاد در سبک زندگی اسلامی»
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: دانشگاه علوم اسلامی رضوی در سال اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی، هشت کتاب با عنوان «سلسله مباحث اقتصاد در سبک زندگی اسلامی» منتشر کرده‌ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، رویکرد برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه را در راستای نام‌گذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی توسط رهبر انقلاب دانست و خاطرنشان‌ کرد: معاونت فرهنگی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در سال اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی هشت کتاب با عنوان «سلسله مباحث اقتصاد در سبک زندگی اسلامی» منتشر کرده‌ است.

وی افزود: این مجموعه کتاب‌ها با همکاری سه تن از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی دکتر جواد ایروانی، علی جلائیان و دکتر محمد امامی به چاپ رسیده است.

شریعتی‌نژاد با اشاره به عناوین این هشت کتاب اظهارکرد: این کتاب‌ها با عناوین «نظر اسلام درباره رشد اقتصادی و توزیع عادلانه ثروت چیست»، «اسلام درباره اخلاق کار و تجارت چه می‌گوید»، اسلام درباره فقر و ثروت چه می‌گوید، «درباره‌ احکام بازار و تجارت چه می‌دانید»، «آیا در بانکداری اسلامی بهره وجود دارد»، «قوانین مصرف صحیح از نگاه اسلام چیست»، «الگوی ما در مصرف صحیح چیست» و «اسلام چه مصادیقی را نادرست می‌داند» است.

وی افزود: همچنین به مناسبت نام‌گذاری امسال، سلسله مباحثی با عنوان «اقتصاد در سبک زندگی اسلامی» در آبان و آذر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در ادامه گفت: در این سلسه مباحث از عناوین این کتاب‌ها استفاده خواهد شد؛ این نشست‌ها با حضور نویسندگان کتاب و اساتیدی از تهران که در حوزه اقتصاد اسلامی صاحب نظر هستند، برای توضیح و نقد کتاب حضور خواهند یافت که این مهمترین فعالیت فرهنگی این دانشگاه در خصوص نامگذاری امسال توسط رهبر انقلاب است.

شریعتی‌نژاد با اشاره به برنامه‌های آینده این دانشگاه اظهارکرد: همایش مکتب سیاسی امام رضا(ع) در دستور کار است که به بررسی محتوای سبک و سیره عملی امام رضا(ع) خواهد پرداخت.

وی آغاز ترم تابستانی این دانشگاه را از 22 ماه مبارک رمضان دانست و خاطرنشان‌ کرد: ترم تابستانی از 22 ماه مبارک رمضان برابر با یکشنبه، 29 تیرماه سال جاری، شروع می‌شود. همچنین سال تحصیلی جدید نیز از 6 شهریور ماه آغاز می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی این دانشگاه، اظهارکرد: سال گذشته اردوهایی محتوایی را با حضور 564 نفر برگزار و همچنین سلسله مباحث اخلاق را با حضور علما در این دانشگاه برگزار کرده‌ایم.

وی افزود: در روز مقاومت دزفول و گرامیداشت فتح خرمشهر مراسمی با حضور سردار فضلی برگزار شد و همچنین مباحث علمی دینی نیز با حضور دکتر گلشنی، سلسله مباحث سبک زندگی با حضور حجت‌الاسلام دکتر نخاولی برگزارشده است.

شریعتی‌نژاد با اشاره به مجموعه برنامه‌های دهه مهدویت در این دانشگاه، گفت: در دهه مهدویت یک نمایشگاه کتاب و نشست‌های علمی و تخصصی با موضوع امام زمان(عج) برگزارشد.

منبع:ایسنا