انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: 129 نفر در چهار سال گذشته از دانشگاه تربیت مدرس بورسیه خارج از کشور دریافت کردند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.

رییس سابق دانشگاه تربیت مدرس با تشریح عملکرد چهارساله خود در این دانشگاه، گفت: اتفاقات خوبی در این سال‌ها برای این دانشگاه رخ داد و بیش از 3 هزار و 76 نفر متقاضی دریافت بورس خارج بودند که 129 نفر آنها در طی این چهار سال تاییدیه علمی را دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بیژن رنجبر با سخنرانی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید دانشگاه تربیت مدرس که با حضور اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان برگزار شد، گفت: ارائه گزارش چهار ساله کار سختی است، چرا که در چهار سال سخت و ویژه‌ای قرار داشتیم. همدلی در این سال‌ها میان تمام مسئولان دانشگاه وجود داشت و تفکرات نابی شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه عملکرد چهار ساله‌اش در دانشگاه تربیت‌مدرس به شکل جزوه‌ای در اختیار وزارت علوم و اساتید قرار خواهد گرفت، گفت: اتفاقات خوبی در طی این سال‌ها در دانشگاه تربیت‌مدرس رخ داد و تعداد 7 هزار و 841 تقاضا برای استخدام و انتقالی دریافت شد که با 223 مورد تقاضا موافقت شد.

رییس سابق دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه مشارکت در اداره دانشگاه تربیت‌مدرس بالا بوده است، افزود: حدود 137 گروه آموزشی وجود دارد که با مجموع روسای دانشکده‌ها و معاونین آنها به 39 نفر می‌رسد. در مجموع حدود 220 نفر در حوزه مدیریتی این دانشگاه فعالیت داشتند و با وجود اینکه 600 عضو هیات علمی در این دانشگاه وجود دارد، به عبارت دیگر یک سوم هیات علمی در مدیریت دانشگاه دخیل بوده است.

رنجبر با بیان اینکه حدود 20 بازدید با اعضای هیات علمی و دیپلمات‌های کشورهای خارجی انجام شده است، گفت: در طی این سال‌ها میهمان‌های خارجی مدعو و دانشجویان خارجی از کشورهای مختلف در این دانشگاه حضور داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه رشته‌های کارشناسی ارشد افزایش خوبی را شاهد بوده‌ایم، گفت: از سال 89 تا 92 از 152 رشته به 169 رشته رسیده‌ایم و تعداد گروه‌های آموزشی به 137 گروه ارتقاء پیدا کرده است.

رییس سابق دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر اینکه آهنگ رشد پذیرش دانشجو از سال 89 تا 92 بسیار خوب بوده است، گفت: از تعداد 1999 نفر کارشناسی ارشد و دکتری در سال 89 به 2925 نفر در سال 92 رشد داشتیم، همچنین در پذیرش دانشجویان غیرایرانی از 110 دانشجو به 137 نفر ارتقاء داشته‌ایم.

رنجبر با اشاره به رشد علمی و پژوهشی در زمینه چاپ مقالات اظهارکرد: در زمینه ساخت مقالات و نشریات خارجی از1081 مقاله به 1307 مقاله رسیده‌ایم. در مجلات داخلی نیز همین رشد را پیگیری کرده‌ایم و به عبارت دیگر به طور میانگین سالی سه هزار و 500 مقاله در مجلات داخلی و خارجی به چاپ رسانده‌ایم.

وی با بیان اینکه بحث گرنت اساتید هیچ‌گاه متوقف نشده است، گفت: اگر در دانشگاه‌های اساتید بابت گرنت‌های خود طلبکار هستند، در این دانشگاه برعکس است.

رییس سابق دانشگاه تربیت مدرس افزود: از نظر پرداخت حق‌التدریس به روز بوده‌ایم و با اتمام رسیدن این دوره، مبالغ کمافی‌السابق پرداخت خواهد شد.

رنجبر با اعلام اینکه در بحث بودجه دانشگاه با جهش قابل ملاحظه‌ای روبه‌رو بوده‌ایم، گفت: در سال 89 بودجه دانشگاه 75 میلیارد تومان بود که این رقم تا سال 92 به 160میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین در سال 93 نیز این رقم به 190 میلیارد تومان می‌رسد. در درآمدهای وصولی دانشگاه نیز رشد خوبی داشته‌ایم به گونه‌ای که درآمدهای وصولی در سال 92 به 17 میلیارد تومان ارتقاء یافت.

رییس سابق دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه قصد ورود به بحث معاونت دانشجویی را ندارم، اظهار کرد: دانشجویان ما بسیار خلاق و فهیم هستند و در حوزه معاونت فرهنگی نیز اقدامات و زحمات بسیاری کشیده شده است.

وی با اشاره به ارتقای رتبه دانشگاه تربیت‌مدرس از لحاظ علمی افزود: در سال 92 دانشگاه از نظر تولید علم رتبه دوم را در کشور کسب کرد و در سال 2013 نیز مطابق سنجش موسسه لایدن دانشگاه تربیت‌مدرس رتبه 423 در میان دانشگاه‌های بین‌المللی را کسب کرد.

رنجبر در پایان با بیان اینکه در هر مدیریتی اشتباهاتی ممکن است رخ دهد، گفت: این اشتباهات از روی عمد نبوده و سهوا رخ داده است.

به گزارش ایسنا، در حاشیه این مراسم، در پایان سخنان بیژن رنجبر رییس سابق دانشگاه تربیت‌مدرس، یکی از کارکنان دانشگاه که مدعی شد در پروژه‌های دانشگاه همکاری داشته است، نسبت به بدهی‌های دانشگاه به وی و عملکرد حوزه اداری مالی دانشگاه اعتراض داشت که با پراکنده کردن پرونده سابقه فعالیت 25 ساله‌اش در سالن همایش، نسبت به مدیریت رییس سابق دانشگاه اعتراض کرد و رنجبر نیز در میان این اعتراض‌ها، سخن خود را به پایان رساند و پاسخی به اعتراضات فرد معترض نداد.


منبع:ایسنا