انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تقویت رشته‌های علوم انسانی در اولویت دانشگاه تربیت مدرس است
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.

سرپرست دانشگاه تربیت‌مدرس با بیان اینکه اولویت دانشگاه تقویت رشته‌های علوم انسانی خواهد بود، گفت: ارتقای امنیت روانی اساتید و دانشجویان، توسعه امید و بالندگی در دانشجویان و عدالت در صرف منافع دانشگاه از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه تربیت مدرس است.

به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد تقی احمدی با سخنرانی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه تربیت‌ مدرس که در جمع اساتید و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد، اظهارکرد: موفقیت در برنامه‌ها جز با پشتیبانی خیل عظیم کارکنان و اساتید موفق نخواهد شد. بسیاری از همکاران حاضر در جلسه شاید علاقه‌مند بودند فرد دیگری بر کرسی ریاست دانشگاه بنشیند. از همین‌جا از آنها عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم بتوانم با کمک شما، نیروی محرکه واحدی بسازم تا در جهت اهداف دانشگاه گام برداریم.

وی با اشاره به برنامه‌های مقدماتی خود گفت: دانشگاه مرکزی است که نه برای اقتصاد بلکه برای دنیای درون و برون ذهن باید فعالیت کنند. در دانشگاه باید وضعیت موجود را به چالش بکشیم و نقد و راهکار ارائه کنیم و به پیشرفت‌های موجود قانع نباشیم که این امر با مسئولیت اجتماعی و پایبندی به آرمان‌های مذهبی محقق خواهد شد.

سرپرست دانشگاه تربیت‌مدرس با بیان اینکه اگر تمام سرمایه‌ها را بر روی یک فکر سرمایه‌گذاری کنیم، احتمال شکست وجود دارد، افزود: باید تنوع افکار داشته باشیم و با تعامل آزاد علمی با دیگران در خارج و داخل رابطه برقرار کنیم.

احمدی با تاکید بر اینکه اهداف خود را مطابق با کلام مقام معظم رهبری تنظیم کرده‌ام، افزود: از مهم‌ترین اهداف اصلی دانشگاه تربیت انسان‌های متخصص و مسئول در مسائل اجتماعی، توسعه مشارکت و حل مشکلات جامعه، اولویت به رشته‌های علوم انسانی به عنوان ضامن توسعه کشور، ایجاد خوشبینی و توجه به پیام جامعه، همسویی با دولت تدبیر و امید، پیروی از اهداف مدون راهبردی دانشگاه است که تمام این موارد با اتکا به ذخایر معنوی و علمی دانشگاه و اتکا به آرای هیات علمی در مدیریت و سیاست‌های کلان، محقق خواهد شد.

وی با تشریح اهداف کوتاه مدت و میان‌مدت خود در دانشگاه تربیت مدرس گفت: ارتقای رتبه دانشگاه، تکمیل زنجیره تولید علم و فناوری تا صنعت و تجارت، ارتقای امنیت روانی اساتید و دانشجویان، توسعه امید و بالندگی در دانشجویان در زمینه‌های احساسی، علمی، مهارتی و ایمانی، عدالت در صرف منابع، تبیین طرح جامع دانشگاه به شکل کالبدی و آموزشی و بازنگری در توسعه گروه‌های آموزشی از مهم‌ترین اهدافی است که امیدواریم در کوتاه‌مدت و میان مدت محقق شود.

سرپرست دانشگاه تربیت‌مدرس با تقدیر از بیژن رنجبر رییس سابق دانشگاه تربیت‌مدرس اظهار کرد: ایشان در دوران پرفراز و نشیبی که دانشگاه با مشکلات زیادی روبه‌رو بود، دانشگاه رااز طوفان‌ها نجات داد شایسته است تا از سوی تمامی اساتید دانشگاه تربیت مدرس از وی تشکرکنم.

احمدی در پایان با بیان اینکه همیشه در مدیریت‌ها نواقصی وجود دارد، افزود: سعی می‌کنم تمام نواقص را برطرف کنم و کدورت‌هایی که ممکن است به وجود آمده باشد حل و فصل شود تا در کنار هم با همدلی به امور دانشگاه بپردازیم.


منبع:ایسنا