انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: گروکشی کلینتون از دانشگاه‌های آمریکا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.

با وجود بحران مالی شدید در دانشگاه‌های آمریکا، سال گذشته این دانشگاه‌ها صدها هزار دلار به «هیلاری کلینتون» پرداخت کرده‌اند تا در این دانشگاه‌ها سخنرانی کند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پرداخت مبلغ هنگفت به هیلاری کلینتون از سوی هشت دانشگاه آمریکایی برای سخنرانی در این دانشگاه‌ها آن هم در برهه‌ای که آموزش عالی آمریکا با بحران مالی جدی مواجه است با واکنش شدید گروه‌های دانشجویی و استادان دانشگاه‌های آمریکا روبرو شد.

در یک سند که محتوای آن فاش شد دانشگاه «کنکتیکت» که به تازگی شهریه‌های خود را 6.5 درصد افزایش داده،‌ 251 هزار و 250 دلار از کمک‌های مالی دریافتی این دانشگاه را به هیلاری کلینتون پرداخت کرده تا در ماه آوریل در این دانشگاه سخنرانی کند. در نمونه دیگری دانشگاه «کالیفرنیا» در ماه مارس 300 هزار دلار برای سخنرانی وی در این دانشگاه پرداخت کرده است. دانشگاه «نوادا» نیز برای سخنرانی هیلاری کلینتون در ماه اکتبر در این دانشگاه از هم اکنون 225 هزار دلار پرداخت کرده است.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 میلادی همچنین برای سخنرانی در دانشگاه‌های بوفالو، کالگیت و دانشکده همیلتون در نیویورک و دانشگاه سیمونز در بوستون و دانشگاه میامی در فلوریدا نیز مبالغی را دریافت کرده است. با این حال مسئولان این پنج دانشگاه از تایید پرداخت هر گونه مبلغی به کلینتون خودداری کردند. در صورتی که وی به طور میانگین 200 هزار دلار یا بیشتر از دانشگاه‌ها دریافت کرده باشد تاکنون برای سخنرانی در دانشگاه‌ها یک میلیون و 800 هزار دلار درآمد کسب کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از واشنگتن پست،‌ روسای اتحادیه دانشجویی در دانشگاه «نوادا» که به تازگی با افزایش 17 درصدی شهریه‌ها موافقت کرده با ارسال نامه‌ای به کلینتون از وی خواسته‌اند تا مبلغ 225 هزار دلار دریافتی را پس دهد وگرنه در خلال بازدید وی از این دانشگاه دست به تظاهرات خواهند زد.

«الیاس بنجلون»، رئیس این اتحادیه در دانشگاه «نوادا» دلیل خشم دانشجویان را این مسئله می‌داند که وقتی در اعطای بودجه دانشگاه‌ها بی‌ملاحظگی می‌کنید از سمت دیگر نباید دانشجویان را تحقیر کنید. وی می‌گوید: من یک اقتصاددان یا حسابدار نیستم پس نمی‌دانم چقدر باید برای سخنرانی وی در دانشگاه پرداخت شود اما فکر می‌کنم او باید مجانی سخنرانی کند نه این که پول بگیرد. با این حال «نیک مریل»، سخنگوی هیلاری کلینتون تاکنون راجع به این درخواست دانشجویان اظهارنظری نکرده است.

منبع:ایسنا